مبل چستر کلاسیک

خانه‌ی ما عزیزترین جایی است که داریم و هر کجا باشیم، دوست داریم هر چه سریع‌تر به خانه‌مان برگردیم. در خانه می‌توانیم کارهایی که دوست داریم انجام دهیم تا بیشتر به آنجا احساس تعلق داشته باشیم و در کنار اعضای خانواده‌مان بیشتر از زندگی لذت ببریم. بهترین حس می‌تواند این باشد که خانه‌ی شما همان دکوراسیونی را داشته باشد که در ذهن همیشه آرزویش را داشتید و وسایل برای رفاه حال شما همان طوری باشند که می‌خواهید. می‌توان گفت بعد از اعضای خانواده چیزی که خانه را خانه می‌کند، مبلمان است. به همین دلیل مدل و ظاهر مبلمانی که برای خانه انتخاب می‌کنید، اهمیت بالایی دارد. مبلمان چستر یکی از مبل‌های راحت و زیباییست که می‌توانید با خیالی آسوده برای خانه‌ی رویایی خود انتخاب کنید.

در این مقاله به بررسی انواع مدل‌های مبل چستر در رنگ‌های مختلف می‌پردازیم. اگر قصد خرید این مدل مبلمان را دارید قبل از خرید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.


مبل چستر از کجا آمده است؟

مبل‌های چستر یا همان چستر فیلد اولین بار در کشور انگلستان، طراحی و تولید شدند. این طراحی اولین بار به سفارش (ارل چسترفیلد)، در حدود قرن هفدهم و هجدهم، به مرحله‌ی تولید رسید و در نهایت نام این مبلمان نیز از نام این فرد گرفته شده است. این مبل با رنگ مشکی و طوسی به شهرت و محبوبیت خاصی رسید و در خانه افراد ثروتمند مدل‌های مختلفی از آن چیدمان می‌شد. بعدها این مبل از طریق امپراتوری بریتانیا به سراسر دنیا صادر شد.

مبل چستر عموما جنسی چرمی داشته و در خیلی از کلوپ ها و باشگاه‌های ورزشی برای استراحت آقایان استفاده می‌شد و به نسب قیمت آن بالا بود. رنگ‌های تیره و خنثی، مثل مشکی، طوسی، خاکستری و قهوه‌ای بیشتر برای مبل چستر مرسوم بودند و رنگ طوسی آن محبوبیت بالایی داشت. این مبلمان کم کم راه خود را در محیط‌های لوکس مثل کتابخانه‌ها، دفاتر کار و اتاق‌های نشیمن با سبک کلاسیک باز کرد و قیمتش بعد از رسیدن به دکوراسیون‌های داخلی خانه‌ها تعدیل شد. این مبل در مطب روانشناس معروف، زیگموند فروید نیز چیدمان شده بود که مبل چستر کلاسیک، بعدها یادآور او نیز شد.

خرید مبل چستر با رنگ مشکی و طوسی طرفداران زیادی دارد و به یک جنس و طبقه خاص از جامعه محدود نمی‌شود. قیمت مبل چستر نیز با توجه به متریالی که برای ساخت آن به کار گرفته می‌شود، متفاوت است. همچنین برای انواع سلیقه این مبلمان در طرح و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.


مبلمان خانگی چستر چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از ویژگی‌های اصلی در ظاهر مبلمان چستر به چشم می‌خورد ارتفاع دسته‌ها و پشتی صندلی است. این طراحی توسط شخص ارل چستر ارائه شد و تا کنون برای حفظ اصالت این طراحی در تمام مدل‌ها استفاده می‌شود.

این ویژگی سبب می‌شود تا زمانی که صاف روی مبل می‌نشینیم احساس راحتی بیشتری داشته باشیم و پارچه مبل در طولانی مدت چروک نشود.

ویژگی بارز دیگر مبل چستر لمسه‌‌ها و دکمه‌هایی هستند که در نشیمن، پشتی و دسته‌های مبل به طور منظم دیده می‌شوند. قیمت مبل چستر به موارد مختلفی از جمله برند سازنده، جنس روکش، میزان مرغوب بودن متریال و کیفیت رویه کوبی آن بستگی دارد.


سرویس مبلمان چستر،چه تفاوتی با مبل‌های دیگر دارند؟

پشتی مبل خانگی چستر نیز یکی از قسمت‌های متمایز آن است. این پشتی می‌تواند منحنی یا صاف باشد اما در نهایت ارتفاع دسته‌ها و پشتی یکی هستند.

پشتی صاف و مستقیم مبل چستر همان طرحی است که در ذهن دارید. این پشتی کاملا صاف بوده و انحنایی ندارد. و در قسمت لبه‌ها به طرف عقب رول می‌شوند. این ویژگی در دسته‌های مبل نیز دیده می‌شود. در مدل‌های مدرن پشت مبل صاف می‌باشد و مدل‌های رول شده اغلب سبکی کلاسیک دارند. البته این موارد ظاهری در قیمت نهایی مبل تاثیر چندانی ندارند و قیمت در کل به  موارد بسیار مهم‌تری مثل جنس متریال و نوع ساخت مبل بستگی دارد.

پایه‌های مبلمان چستر نیز آن را در بین سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. پایه‌های مبل چستر بلند هستند اما در بعضی از مدل‌ها در زیر قسمت جلویی مبل قرار می‌گیرند و کمتر دیده می‌شوند. در مدل‌های کلاسیک پایه‌های بلند دیده می‌شوند. با این حال مبلمان چستر در نمونه‌های جدیدتر، در چند دهه گذشته چه در سبک کلاسیک و چه در سبک مدرن پایه‌های کوتاه‌تری داشته‌اند اما برای حفظ اصالت طراحی نمونه‌های جدید با همان پایه‌های بلند ساخته می‌شوند.

عامل سومی که مبلمان خانگی چستر را از سایر مبل‌ها متمایز می‌کند، کوسن‌ مبل چستر است. مبل چستر کوسن ندارد. و با لمسه‌ها و الگوی لوزی مانند و دکمه‌های الماسی شکل این مبلمان تزئین می‌شود. مبل خانگی چستر با سبک مدرن ساده‌تر بوده و روکش این مبلمان معمولا از جنس پارچه است. در بعضی از مدل‌ها قسمت نشیمن لمسه ندارد و کوسن‌های مختلفی روی آن چیدمان می‌شوند. قیمت این سبک‌ها ممکن است با نمونه‌های دیگر متفاوت باشد و موارد دیگری مثل ظرافت رویه‌کوبی و کیفیت ساخت در قیمت کلی تاثیر بیشتری داشته باشند.


مبل چستر کلاسیک چرمی بهتر است یا مدرن؟

نمی‌توان به راحتی گفت که بین دو مدل مبل خانگی چستر کدام بهتر است. برتری مبل به سلیقه شما و کیفیت برندی که از آن خرید می‌کنید، بستگی دارد.

مبل کلاسیک چستر با روکش چرمی، بر خلاف انواع مدل‌های مدرن که رنگ‌های متنوعی دارند، فضای اتاق را بسیار لاکچری و شیک کرده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. مبل چستر چرمی با پشتی صاف هم در بازار موجود است، اما معمولا افرادی که مبل چستر با جنس چرم را انتخاب می‌کنند پشتی و دسته‌های منحنی را ترجیح می‌دهند. به علاوه دکمه‌های الماسی که در بعضی مدل‌ها روی لمسه‌ها اضافه‌ می‌شوند، شکوه و زینت خاصی را به این مبلمان می‌بخشند. در نهایت قیمت مبل چستر چرمی با سبک کلاسیک از مدل‌های مدرن بسیار بالاتر است.

هماهنگی خاصی بین یک دکوراسیون سنگین کلاسیک با کفپوش‌های چوبی، دیوارهای شلوغ از تزئینات و سایر مبلمان‌های گران‌قیمت با مبل چستر کلاسیک وجود دارد. این سبک مبلمان باب میل افرادیست که به موسیقی‌های سنگین گوش می‌دهند و فضایی تیره و تاریک را می‌پسندند. رنگ چرم قهوه‌ای تیره برای چنین فضایی فوق‌العاده است و رنگ‌های طوسی و خاکستری هم ظاهری سنگین و وزین در این خانه‌ها به وجود می‌آورند. بهتر است قبل از خرید مبل چستر ابتدا سبک مورد پسند خود را انتخاب کنید.


مبل ال چستر

مبل ال چستر دقیقا مدل ال شکل دارد اما به دلیل شباهت‌های زیاد در لمسه‌ها، رول شدن دسته‌ها و پایه‌ها، به آن مبل ال چستر می‌گویند. مبل ال را می‌توان با توجه به فضایی که مبلمان را برای آن خریداری می‌کنید به شکل تک دسته یا قطعه قطعه خریداری کنید تا چیدمان‌های متنوعی داشته باشید.

مبل ال چستر در صورتی که در کنار دیوارها و گوشه‌ها چیدمان شود می‌توان از سایر فضای اتاق بیشترین استفاده را کرد. در حالتی دیگر می‌توانید مبل ال چستر را در وسط اتاق نیز چیدمان کنید. این سبک مبلمان به طور کلی مدلی دارد که فضاهای مختلف را برای نشستن و چیدمان قسمت‌های مختلف فضای اتاق را از هم جدا می‌کند و فضایی دنج برای نشستن افراد به وجود می آورد.

قیمت مبل ال چستر به جنس و کیفیت متریال و تعداد قطعاتی که خریداری می‌کنید، بستگی دارد. به طور معمولی مبل ال چستر طوسی و مشکی را کمتر به صورت ال چیدمان می‌کنند. یعنی چیدمان به صورت ال در سبک‌های مدرن بیشتر از انواع کلاسیک به چشم می‌خورد و مبل چستر با سبک کلاسیک کمتر به شکل مبل ال چستر ساخته می‌شود.


سخن آخر

مبل ال چستر اولین بار در کشور انگلیس ساخته شد و ویژگی‌های ظاهری منحصر به فردی داشت که توانست بعد از مدتی شهرت و محبوبیت جهانی پیدا کند. مبل ال چستر با لمسه‌دوزی‌ها و هم اندازه بودن پشتی و دسته‌ها شناخته می‌شود. این مبلمان به دلیل طراحی خاص، قابلیت هماهنگی با انواع سبک مدرن و کلاسیک را دارد و به راحتی در محیط منزل و فضاهای رسمی و اداری می‌توان از آن استفاده کرد. برای خرید مبل چستر بهتر است ابتدا سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس از بین مدل‌های متنوع مبلمان زیبا و با شکوه چستر را خریداری نمایید.

Skip to content