مبل چستر

آشنایی با ویژگی‌های بهترین تولید کننده مبل چستر

از پر طرفدارترین مدل‌های مبلمان، مبل چستر است که در محیط کار یا محیط اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبل چستر در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند و کاناپه‌های بزرگ و راحتی دارند. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های اصلی مبل چستر می‌پردازیم تا اگر قصد خرید چنین مبلی را دارید بتوانید خریدی با رضایت حداکثری داشته باشید.

با ما همراه باشید تا بتوانید مناسب‌ترین و مرغوب‌ترین مبل چستر موجود در بازار را انتخاب کنید.

مبل چستر چیست؟

مبل چستر با برخی ویژگی‌های ظاهری شناخته می‌شود. از جمله لمسه‌دوزی با دکمه یا گل میخ زینتی که باعث متمایز شدن این مدل مبل‌ها از مبل‌های راحتی و سلطنتی می‌شود همچنین این مبل‌ها پشتی کوتاهی دارند که در بیشتر مدل‌ها با دسته‌ها برابر است و زاویه‌ای دارد که برای نشستن بسیار مناسب و راحت است. و در مجموع این مبلمان کاناپه‌هایی بسیار نرم و راحت با ابعادی بزرگ دارد.

مبل چستر را با کاناپه‌های لمسه دوزی و چرم می‌شناسند و بیشترین متریالی که برای ساخت این نوع مبل استفاده می‌شود، چرم است. در برخی مدل‌های اقتصادی‌تر از پارچه‌های پلی استر، مخمل یا متریال‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.


از مبل چستر در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

طراحان مبلمان چستراین سبک از مبلمان را به شکلی طراحی می کنند که برای منازل مسکونی، محیط اداری و شرکت، لابی هتل‌ها یا ویلا مناسب و قابل استفاده باشد. بنابراین استفاده از مبل چستر در فضاهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد و به تناسب دکور می‌توان از این مبل استفاده کرد.


از مبل چستر برای چه دکوراسیونی استفاده می‌شود؟

برای استفاده در دکوراسیون مدرن یا کلاسیک محدودیتی ندارد و در بسیاری از مدل‌ها به راحتی با هر دکوراسیون و اکسسوری ست می‌شود. مبل چستر در ابعاد بزرگ و رنگ‌های گوناگون مثل آبی، قرمز، زرشکی و قهوه‌ای، تولید می‌شود و برای دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی مناسب است.

اگر فردی برای دکوراسیون مدرن از مبل چستر استفاده کند مدل‌های ال با رنگبندی طوسی، آبی فیلی، سفید، مشکی و خاکستری برای این سبک از دکوراسیون مناسب است.

مبل چستر چرمی برای دکوراسیون‌های کلاسیک مناسب‌تر بوده و ظاهری زیبا و اشرافی به محیط می‌دهد. در حالی که انواع مبل چستر با پارچه‌های مخمل و کتان نیز برای استفاده در دکوراسیون‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.


شیوه تولید مبل چستر چگونه است؟

تولیدکنندگان مبل چستر در اولین مرحله برای ایجاد لمسه‌دوزی‌ها، ابتدا روی تخته چوبی مورد نظر نقاطی را مشخص می‌کنند و سپس با ابزارهای مخصوص این نقاط را برای مرحله بعدی لمسه دوزی سوراخ می‌کنند.

در مرحله بعدی از متریالی مثل پشم شیشه، اسفنج یا هر متریال مرغوب دیگری برای پوشاندن سطح تخته استفاده می‌کنند. با تمام شدن این مرحله و پوشانده شدن تخته، نوبت به استفاده از پارچه برای پوشاندن مبل چستر می‌رسد.

یکی از موارد مهمی که در هنگام برش پارچه برای قسمت‌های لمسه‌دوزی باید در نظر گرفته شود، مترراژ پارچه است. چون متراژ پارچه مصرفی برای لمسه‌دوزی از حالت عادی بیشتر و تقریبا دو برابر است. در این مرحله تولید کننده مبل چستر شروع به دوختن منظم لمسه‌ها یا کوک زدن لوزی‌ها می‌کند.

در مرحله پایانی و زمانی که دوخت لمسه‌ها به پایان رسید لازم است تا کناره‌های پارچه پرس شوند تا مبل شکل بد فرمی نداشته باشد. اگر پارچه کیفیت مورد نظر را نداشته باشد یا نازک باشد در این مرحله فرم خود را از دست خواهد داد و ممکن است پاره شود و نتیجه مورد نظر بدست نیاید.


چگونه مبل چستر مرغوب را تشخیص دهیم؟

زمانی که به بازار مبل سری می‌زنید و انواع مبلمان را از نزدیک مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که مبل‌هایی که جنس بی کیفیتی دارند قاعدتا قیمتشان پایین‌تر است و مبلمانی با قیمت بالا متریال مرغوب‌تری دارند. البته همیشه قیمت ملاک تعیین کننده‌ای برای پی بردن به کیفیت یک کالا نیست اما تا حد زیادی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مرغوب بودن آن وسیله باشد.

برای اینکه به راحتی به میزان ارزنده بودن یک مبلمان پی ببرید می‌توانید قسمت‌های مختلف مبلمان را با دست لمس کنید و مبل‌های مختلف و ویژگی‌های ظاهری آن را با هم مقایسه کنید. یک راه ساده دیگر این است که روی مبل بنشینید و میزان نرمی و راحتی آن را با سایر مبل‌ها مقایسه کنید. با این روش‌ها می‌توانید بهترین برندها و کیفیت‌ها به راحتی برای خرید مبلمان شناسایی و انتخاب کنید.


تولید کننده مبل چستر برای تولید محصول با کیفیت به چه مواردی دقت می‌کند؟

با توجه به اینکه همه‌ی خریداران انتظار دارند محصولی که خریداری می‌کنند تا مدت طولانی قابل استفاده باشد و مجبور نباشند خیلی زود آن را تعمیر یا تعویض کنند، تولید کننده‌های حرفه‌ای در بازار مبل تمام سعی خود را می‌کنند که محصولات مرغوبی را تهیه کنند.

تولیدکنندگان مبل چستر برای جلب رضایت مشتری، نکاتی را در نظر می‌گیرند و مبلمانی را تولید می‌کنند که دوام و ماندگاری مطلوبی را در طولانی مدت داشته باشد. برخی از این نکات شامل موارد زیر است.

کیفیت چوب: برای افزایش طول عمر تولیدکنندگان از چوب با کیفیت و بست‌های محکم برای تولید مبل استفاده می‌کنند که موجب بالا رفتن طول عمر مبل می‌شود. اما اگر این چوب‌ها بی‌کیفیت باشند و به درستی مونتاژ نشوند نشان‌دهنده‌ی این است که مبل چستر دوام مطلوبی ندارد.

تولید کننده حرفه‌ای مبل برای مونتاژ قطعات به جای استفاده از چسب از مفاصل دندانه‌دار که در هم جفت می‌شوند استفاده می‌کند. به این ترتیب در صورت قرار گرفتن وزن بالا پایه‌های مبل نمی‌شکنند و آسیب نمی‌بینند.

ابعاد استاندارد مبل چستر: مبلمان یکی از لوازم اصلی در دکوراسیون داخلی منزل یا محیط اداری است و در صورتی که استانداردهای لازم برای تولید مبلمان رعایت نشود کسانی که از آن استفاده می‌کنند ممکن است در سلامتی اندام‌ها و کمر خود با مشکلاتی روبرو شوند..

به همین دلیل تولید کنندگان مبل چستر لازم است تا استانداردهای لازم را در طراحی مبل رعایت کنند. یکی از این استانداردها مربوط به تکیه‌گاه مبلمان است که باید حدود ۴۵ سانتی متر باشد. به طوریکه وقتی کسی روی مبل می‌نشیند بتواند سر خود را روی پشتی مبل بگذارد. همچنین بهتر است تا زاویه تکیه‌گاه و نشیمن مبل حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه باشد تا فرد دچار کمر درد نشود و به راحتی استراحت کند. استاندارهای طول و عرض مبل چستر با توجه به طرح و اینکه مبل یک نفره یا سه نفره باشد متغیر است.

مرغوبیت کوسن: در طراحی مبل چستر کوسن در نظر گرفته نشده است زیرا این مبلمان به قدر کافی نرم و راحت هستند. اما برای ایجاد تنوع و حسی شاد می‌توان از کوسن‌هایی با رنگ‌های درخشان نیز روی این مبلمان استفاده کرد. بنابراین برخی تولیدکنندگان از کوسن‌هایی مرغوب با جنس الیاف پلی استر یا پر درجه یک کوسن‌هایی برای کاناپه طراحی می‌کنند و جنس این کوسن‌ها به گونه‌ای است که بعد از مدتی شکل ظاهری خود را از دست نمی‌دهند و استقامت مطلوبی دارند.

کیفیت دوخت : یکی از موارد مهم برای خرید مبلمان چستر این است که تولید کننده، چقدر به کیفیت پارچه یا نوع لمسه دوزی‌ها توجه کرده باشد. تولید کننده باید این مورد را در نظر داشته باشد که تمام لمسه دوزی‌ها یک دست و یک شکل باشند و در ظاهر آن‌ها تفاوتی وجود نداشته باشد.

البته کیفیت پارچه نیز در زیبایی ظاهری این لمسه‌دوزی‌ها موثر است و ممکن است در صورت پایین بودن کیفیت پارچه پارگی ایجاد شود یا دوخت‌ها قرینه به نظر نرسند. در برخی از مدل‌ها نیز تولید کننده برای ایجاد ظاهری لاکچری در قسمت دوخت به جای دکمه از نگین‌های زیبایی استفاده می‌کند.


قیمت مبل چستر چقدر است؟

قیمت مبل به متریال آن بستگی دارد بنابراین نمی‌توانیم برای آن یک عدد مشخص تعیین کنیم. در صورتی که تولیدکننده از پارچه و چوب نامرغوب استفاده کند یا اینکه دوخت منظم و بادوامی روی مبل نزند به همان نسبت قیمت نهایی پایین‌تر خواهد بود و در صورت به کار گرفتن متریال مرغوب و با کیفیت و دقت بیشتر در دوخت، قیمت مبل نیز بالاتر می‌رود.

در برخی موارد افرادی سودجو مبل چستر بی کیفیت را با قیمت بالایی می‌فروشند که با کمی دقت در ویژگی‌های ظاهری و جنس چوب می توان این مساله را تشخیص داد. همان‌طور که پیش‌تر در این مطلب به آن اشاره شد، نوع دوخت در قسمت‌های مختلف به ویژه دسته‌ها و منظم بودن لمسه دوزی‌ها از عوامل مهمی هستند که می‌توانند گویای کیفیت مبل باشند.


جمع بندی

طراحان انواع مبل برای جلب رضایت مشتریان در تلاش هستند تا این مبلمان را با انواع مختلف متریال وارد بازار کنند . بتوانند جایگاه خوبی در بین رقبا بدست بیاورند. نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد در برگیرنده اطلاعات مهمی در مورد مبل چستر و مراحل تولید آن بود که این موارد می‌توانند در کیفیت و ظاهر شیک این مبلمان تاثیرگذار باشند. امیدورایم توانسته باشیم با ارائه این موارد به شما برای خریدی ایده آل کمک کرده باشیم.

Skip to content