تخت خواب چوبی

خرید تخت خواب چوبی

کیفیت خواب شما به کیفیت و راحتی تخت خوابتان بستگی دارد. اگر نتوانید روی تختتان به راحتی بخوابید، مسلما در روز بعد خستگی و کسالت به سراغتان می‌آید و اگر در طولانی مدت به این مساله اهمیت ندهید قطعا در کیفیت زندگی شما و سلامتی‌تان هم تاثیر خواهد گذاشت. تخت خواب چوبی مناسب با تشکی راحت، آرامش کافی را برایتان فراهم کرده و با کمک به افزایش کیفیت خوابتان، تاثیر شگرفی در زندگی شما نیز می‌گذارد. بنابراین در موقع خرید تخت چوبی بهتر است، نکاتی را رعایت نمایید.

چوب همواره در دوران‌های مختلف با بشر همراه بوده و هنوز هم یکی از محبوب‌ترین ماده‌ها برای ساخت لوازم منزل به شمار می‌رود. تخت خواب چوبی نیز علاوه بر زیبایی که به دکوراسیون اتاق شما می‌بخشد، راحتی و انرژی مثبتی را بریتان به همراه دارد. تخت خواب چوبی بهتر است با سایر وسایل اتاق و دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد.


مزایای خرید تخت چوبی

تخت خواب چوبی مزایای زیادی دارد که در بین آن‌ها می‌توان به مقرون به صرفه بودنشان اشاره کرد و در این مطلب برخی از این مزیت‌های مهم را بررسی می‌کنیم.

قدرت و دوام

نگهداری از تخت خواب‌های جوبی بسیار آسان است و این نوع از تخت خواب‌ها بسیار با دوام هستند. چوب به این دلیل که رسانای گرما نیست در برابر هر شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارد و اگر شما نیز تخت خوابی چوبی بخرید و از آن به درستی مراقبت کنید تا سالیان طولانی قابل استفاده خواهد بود. چوب از دیرباز برای ساخت وسایل مورد نیاز انسان‌ها، مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل تجربه‌ی ساخت وسایل چوبی نیز برای انسان قدمتی برابر با تاریخ بشریت دارد. 

ظاهر و احساس

تخت چوبی ظاهر بسیار زیبایی دارد و این حس را به وجود می‌آورد که طبیعت را به اتاق خواب خود آورده‌اید. رنگ‌های متنوعی برای ساخت تخت چوبی از تیره تا روشن انتخاب می‌شود که زیبایی و طراوت خاصی را به محیط اطرافش القا می‌کند. صنعت‌کاران نیز مهارت‌هایی در ساخت تخت چوبی به کار می‌گیرند که در نتیجه مدل‌هایی بسیار جذاب و طرح‌های مختلفی را به بازار عرضه می‌نمایند.

چوب و طبیعت از دیرباز با زندگی انسان عجین بوده‌اند و همین موجب می‌شود تا در مواجه با طبیعت حسی مملو از تعلق و آرامش به سراغتان بیاید که این آرامش حتی در زمان خواب نیز می‌تواند تاثیر خود را بگذارد. این مزیت بسیار بزرگی است که با افزایش کیفیت خواب، انرژی و سازندگی شما را در طول روز و زندگیتان، به طرز چشم‌گیری افرایش خواهد داد.

نگهداری آسان

وسایل چوبی به نسبت نگهداری بسیار آسانی دارند. کافیست یک تخت خواب چوبی را با دستمال تمیز کنید تا تخت شما مثل روز اول براق و تمیز شود. این مساله برای افرادی که زیبایی و درخشانی رنگ تخت برایشان اهمیت دارد، بسیار مهم است. در مجموع متریال چوب سخت و محکم است و اگر به پوشش و رنگ آن ضربه‌ای وارد نشود تا سالیان طولانی کیفیت خود را حفظ می‌کند.

با کمی واکس چوب و روغن براق نیز می‌توانید جلا و شفافیت اول را به تخت خواب چوبی خود برگردانید، البته حجم این مواد باید بسیار کم باشد تا گرد و غبار را به خود جذب نکند. گردو غبار به وسایل چوبی آسیب می‌زند و به مرور موجب جمع شدن حشرات و آسیب جدی به آن خواهد شد. در مناطقی که رطوبت هوا بالا باشد نیز بهتر است برای حفظ سلامت چوب از پولیش بیشتری استفاده شود.


چرا باید به خرید تخت چوبی اقدام کنیم؟

در حالی که بسیاری از انواع تختخواب وجود دارد، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید تخت خواب چوبی بخرید؟ برای متقاعد کردن شما و پاسخ به این سوال دلایل زیادی وجود دارد. زیبایی چوب بسیار منحصر به فرد است و تنوع بی‌نظیری در رنگبندی آن وجود دارد.

چوب هر چقدر قدیمی‌تر ‌شود رنگ آن نیز به مرور زمان غنی‌تر می‌شود. مثلا رنگ چوب گیلاس به مرور قرمز‌تر می‌شود، چوب گردو به مرور تیره‌تر شده و رنگی شکلاتی پیدا می‌کند و چوب بلوط نیز به ته رنگی طلایی تکامل پیدا می‌کند. بنابراین در هنگام خرید تخت چوبی تنوع زیادی در طرح و رنگ وجود دارد که دست شما نیز برای انتخاب بازتر خواهد بود.

برای ساخت تخت چوبی این امکان وجود دارد تا با توجه به نیاز مشتری سفارشی‌سازی انجام شود که این مزیت می‌تواند بسیاری از نیازهای مشتری را در برگرفته و برطرف نماید. مثلا شما می‌توانید با توجه به قد خودتان تخت خوابی با ارتفاع مناسب سفارش بدهید. تا تشک تخت در ارتفاعی که انتظار دارید قرار بگیرد. همچنین با سرچ کردن در اینترنت نیز می‌توانید مدل‌های مورد پسند خود را پیدا کرده و تختی مشابه آن‌ها سفارش بدهید.

همان‌طور که گفتیم تخت‌های چوبی دوام بسیار بالایی دارند بنابراین خرید آن‌ها را می‌توان نوعی سرمایه‌گذاری تلقی کرد. به دلیل استحکام بالایی که دارند تا چندین نسل می‌توانند از آن استفاده کنند و چون ممکن است هر چند سال یک‌ بار اقدام به خرید تخت خواب کنید، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.


آیا تخت‌های چوبی ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟

راحتی و لوکس بودن تخت خواب، در زمانی که قصد خرید دارید و پولی زیادی را برای آن خرج می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. تخت خواب‌های چوبی علاوه بر زیبایی خوابی راحت و آرام را برای شما تضمین می‌کنند و واقعا ارزش پولی را که برای خرید این تخت می‌پردازید، دارند.

خواب راحت و آرام تاثیر مستقیمی روی سلامتی افراد می‌گذارد. اگر در طول شب کیفیت خواب بالا باشد در طول روز نیز افراد انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود را خواهند داشت و بسیاری از مشکلات مرتبط به سلامتیشان حل خواهد شد.

تخت خواب چوبی ارزش پولی را که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد. درست است که قیمت این تخت‌ها به ویژه در نوع دست ساز بالاتر است اما در نهایت ارزش پرداخت این هزینه را دارند و این نکته را باید در نظر داشته باشیم که خرید وسایل ارزان در مدت کوتاهی به دلیل کیفیت پایین ما را مجبور به خرید مجدد خواهد کرد. بنابراین با خرید تخت چوبی، برای چندین سال یک بار هزینه می‌کنید.

تخت خواب چوبی به بخصوص زمانی که توسط صنعت‌گران ماهر و برندهای برتر تولید شود، کیفیت بی‌نظیری خواهد داشت و زیبایی چشم‌گیری را به اتاق خواب شما می‌دهد. وقتی که تخت چوبی شما از متریال با کیفیتی ساخته شده باشد تا مدت‌ها خیالتان از کیفیت و دوام آن راحت خواهد بود و نیازی به تغییر و خرید مجدد تخت خواب نخواهید داشت.

تخت خواب‌های چوبی هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند، مثل کت و شلوار خاکستری ذغالی که همواره مد بوده و هست. بنابرابن با خرید تخت خواب چوبی برای سال‌های طولانی هیچ وقت نگران از مد افتادن آن نخواهید بود. با در نظر گرفتن موارد گفته شده باید به این نتیجه رسیده باشید که خرید تخت خواب چوبی می‌تواند به نوعی یکی سرمایه‌گذاری باشد.


مقایسه تخت خواب‌های چوبی و فلزی

تخت خواب چوبی بسیاری از معایب تخت خواب فلزی را ندارد. در شرایطی که رطوبت هوا بالا باشد ممکن است متوجه بشوید که تخت خواب شما زنگ زده است و تغییر رنگ آن به قهوه‌ای و قرمز چندان جالب نیست. تخت خواب فلزی به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد و باید مراقب باشد که بعد از تمیز کردن در معرض رطوبت قرار نگیرد. در حالی که تخت خواب چوبی چنین آسیب‌هایی نخواهد دید.

تخت خواب فلزی ممکن است، فرکانس‌های مغناطیسی بیشتری را جذب کنند و شما را در معرض این آلودگی‌ها قرار بدهد که اغلب منجر به مشکلاتی مثل سردرد و افسردگی خواهد شد. اگر شما به سلامتی خود اهمیت می‌دهید بهتر است از تخت فلزی به طور مداوم استفاده نکنید. در مجموع معایب تخت فلزی نیز می‌تواند شما را به خرید تخت چوبی بیشتر ترغیب کند.

تخت فلزی ممکن است در مدت کوتاهی به دلیل گرم و سرد شدن هوا استحکام اتصلات خود را از دست بدهد و به سر و صدا بیافتد. سر و صدای زیاد تخت ممکن است بر کیفیت خوابتان تاثیر منفی بگذارد و حتی موجب بی‌خوابی شما شود. روغن کاری و تعمیر تخت نیز این مشکل را موقتا بر طرف می‌کنند و در نهایت چنین تختی برای افرادی که پس از یک زندگی پر مشغله در طول روز به آرامش شب نیاز دارند، مناسب نیست.

اگر طراحی تخت فلزی به خوبی انجام نشود و تشک در محل و ارتفاع درستی قرار نگیرد، ممکن است مشکلاتی مانند کمردرد سلامتی شما را تحت تاثیر قرار بدهد. و نداشتن راحتی در هنگام خواب هم منجر به بی‌خوابی می‌شود و هم این کیفیت خواب پایین، زندگی روزانه شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ساخت و طراحی تخت‌های چوبی بسیار پیشرفت کرده و اتصالات آن با طراحی‌های جدید به بهترین شکل صورت می‌گیرد اما در زمانی که سر هم کردن تخت‌های فلزی ساده‌تر بود، این تخت‌ها طرفداران زیادی داشتند. اما امروزه تخت‌های چوبی با طراحی قوی و اتصالات محکم توانسته‌اند جایگاه خوبی را در این بازار بدست بیاورند.

با مقایسه‌ای کلی و اصولی بین تخت‌های چوبی و فلزی به این نتیجه خواهید رسید که خرید تخت چوبی باید برای شما در اولویت قرار بگیرد و در هنگام خرید مزایای آن‌ها را در نظر داشته باشید.


تعدادی از نقطه‌ضعف‌های تخت خواب‌های چوبی

البته می‌دانیم که تخت‌خواب‌های چوبی هم نقطه ضعف‌هایی دارند و در نهایت هیچ چیری بی نقص نیست. البته این نقطه ضعف‌ها و معایب در مقایسه با انواع دیگر تخت‌ها بسیار کمتر است و در برابر مزایایی که تخت خواب چوبی برای خریداران خود دارد، قابل چشم‌پوشی هستند.

خطر آتش‌سوزی

نباید وسایل قابل اشتعال را در کنار تخت خواب چوبی قرار بدهیم. این نگرانی برای تخت‌های چوبی و سایر وسایل وجود دارد و احتیاط برای پیشگیری از حادثه و خطرات احتمالی همواره لازم است. اما در نهایت این خطر انقدر جدی نیست که به خاطرش تخت خواب چوبی خریداری نکنیم.

سنگین بودن یک تخت خواب چوبی

تخت‌های فلزی به نسبت تخت‌خواب‌های چوبی، وزن بسیار کمتری دارند. افرادی که محل زندگی خود را سالیانه عوض می‌کنند ممکن است تخت خواب سنگین برایشان گزینه خوبی به حساب نیاید و جابه‌جایی و تغییر چیدمان آن تخت نیز گاهی به دیوارها یا کفپوش اتاق آسیب برساند. البته قرار دادن نمد در زیر پایه‌ها نیز این مشکل را تا حدود زیادی حل خواهد کرد.


کلام آخر

ما تقریبا یک سوم از زندگی خود را در تخت خواب می‌گذرانیم و خواب مناسب می‌تواند در سلامتی و کیفیت زندگی ما موثر باشد. بنابراین هر چقدر تخت خواب بهتری انتخاب کنیم خواب دلچسب‌تری خواهیم داشت و سلامتی ما نیز کمتر دچار مشکل می‌شود. تخت خواب چوبی نیز برای این منظور گزینه بسیار خوبیست و موجب بهبود کیفیت خواب ما می‌شود.

 تخت چوبی تاثیر مستقیمی روی کیفیت خواب ما دارد و به دلیل اهمیت بالای سلامتی، تخت چوبی با داشتن استاندارهای کافی می‌تواند از به وجود آمدن مشکلات بسیاری در سلامتی و زندگی ما جلوگیری کند. تخت چوبی از ماده طبیعی ساخته شده که ضایعات آن به راحتی به طبیعت بازمی‌گردند که این نکته نیز برای طرفداران محیط زیست اهمیت بالایی دارد.

اگر این سوال را از خود بپرسیم که با توجه به دلایلی که برشمردیم خرید تخت چوبی را ترجیح می‌دهیم یا نه؟ بی شک جواب مثبت است و اگر شما نیز جزء افرادی هستید که کیفیت خواب و سلامتی برایتان اهمیت دارد و به دنبال داشتن خریدی مقرون به صرفه هستید، توصیه ما به شما این است که انتخاب تخت چوبی را در اولویت‌های خود قرار بدهید.

تخت‌های چوبی علاوه بر کیفیت بالا و زیبایی ظاهری، مشکلاتی مثل سر و صدا کردن و از دست دادن کیفیت اتصالات را ندارند. مزیت‌هایی که بر شمردیم موجب شده تا این تخت‌ها در بین خریداران طرفداران بیشتری داشته باشند. نظر شما چیست؟ آیا شما هم تخت چوبی را براب خانه‌ی رویایی خود انتخاب خواهید کرد؟

Skip to content