مبل ال

مبلمان از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و زیبایی فضا و شیک به نظر رسیدن آن نیز به مبلمان بستگی دارد. مبل ال تنوع بسیار بالایی برای چیدمان دارد و ابعاد متنوع آن برای هر متراژ و محیطی مناسب است. این مدل با طراحی و مدل‌های متنوع توانسته طرفداران زیادی را بین جوانان و به ویژه تازه عروس‌ها بدست بیاورد تا جایی که خرید مبل ال را به سایر مدل‌ها ترجیح بدهند. انواع مبل ال مدرن و اسپرت، فرانسوی، چستر، ایتالیایی و.. نیز در بازار به چشم می‌خورند که انتخاب از میان آن‌ها مشتریان را برای خرید به چالش می‌کشد. در ادامه این مطلب به ویژگی‌های مبل ال می‌پردازیم که اگر علاقه‌مند هستید تا در این باره بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

مبل ال و ویژگی ظاهری آن

صنعت مبلمان همیشه در حال تحول است و در این مسیر به نیاز متقاضیان توجه ویژه‌ای کرده و آپشن‌های جدیدی در تولیدات مبلمان به وجود آورده است. مبل ال با این هدف که فضای کمتری را اشغال کند و چیدمان آن فضای بیشتری را برای سایر اجزای دکوراسیون به وجود بیاورد به طرزی خلاقانه و به شکل حرف L طراحی شد. این نوع مبلمان در ابعاد، طرح و رنگ‌های مختلف به بازار مبلمان عرضه می‌شود.

در برخی از طرح‌های مبل ال این قابلیت وجود دارد تا به صورت‌های مختلف چیدمان شوند و اجزای مختلف آن قابلیت جدا شدن از یکدیگر را دارند.

 

مزایای خرید مبل ال

اولین مزیت مبل ال این است که فضای کمی را برای چیدمان اشغال می‌کند. بنابراین برای خانه‌هایی با متراژ پایین بسیار مناسب هستند و می‌توانند انتخاب اول این خانه‌ها باشند. البته این به معنای آن نیست که مبل ال فقط برای خانه‌های کوچک مناسب است. در خانه‌هایی با متراژ بالا نیز معمولا فضاهایی با عنوان فضای استراحت و اتاق تلویزیون وجود دارند که مبل ال می‌تواند برای استفاده در آن‌ها گزینه ایده‌آلی باشد. همچنین زمانی که خریداران بخواهند در کنار مبلمان نشیمن خود تعدادی مبل اضافه برای افزایش نفرات بچینند، در صورتی که فضای کافی وجود داشته باشد، مبل ال متناسب با این اتاق نشیمن، می‌تواند تکمیل‌کننده‌ی دکوراسیون باشد.

مبل ال برای استراحت کردن و دراز کشیدن بسیار مناسب است. به این دلیل که به صورت یکپارچه ساخته می‌شود و معمولا بین قطعات آن دسته وجود ندارد. مبل ال فضای راحت و دوستانه‌ای به وجود می‌آورد که برای دورهمی‌ها و جمع‌های دوستانه بسیار مناسب است.

سبک طراحی و مدل مبل ال موجب تنوع بالای آن شده که از مزایای اصلی آن محسوب می‌شود و هر فرد با توجه به سلیقه و سبک مورد علاقه‌اش می‌تواند مبل ال را خریداری کند.

 

اشکال مختلف مبل ال

اشکال مختلف مبل ال برای استفاده و منظوری خاص طراحی شده‌اند. زمانی که برای خرید مبل ال به بازار می‌روید در می‌یابید که ظاهر این مبلمان  بسیار متنوع است. در ادامه این مطلب با انواع مبلمان ال آشنا می‌شویم.

مبل ال با شکل U

مبل یو شکل بر خلاف مبل معمولی سه طرف را پوشش می‌دهد و معمولا برای چیدمان نیز به فضای بیشتری نیاز دارد. این نوع مبل برای دورهمی‌های دوستانه در خانواده‌های پر رفت‌آمد که جمعیت زیادی دارند نیز بسیار مناسب است. مبل یو شکل یک بخش میانی دارد، فضایی منسجم ایجاد می‌کند و اندازه دو طرف آن می‌تواند برابر یا متفاوت باشد.

مبل ال با شکل منحنی یا نیم‌دایره

شکل ظاهری این نوع مبل قوس‌دار است و به شکل منحنی دیده می‌شود. در این سبک به جای اینکه دو بخش مبل به صورت عمود بر هم باشند، با یک انحنا در کنار هم قرار می‌گیرند. این مدل بیشتر مورد پسند جوانان و افراد خاص پسند است.

مبل ال تخت خوابشو

برای اینکه مبل ال برای خوابیدن و استراحت کردن مناسب باشد در ساخت آن از متریال بسیار نرم و لطیفی استفاده می‌شود. همچنین پایه‌های این مدل مبل نیز بسیار کوتاه هستند تا نشیمنی راحت ایجاد کنند.

مبل ال همراه با باکس

برای قرار دادن ظروف مناسب پذیرایی یا سایر اکسسوری‌ها، یک سطح میز مانند همراه با کشو یا قفسه نیز در برخی از مدل‌های مبل ال در نظر گرفته شده است.

مبل ال کاژو

یکی از جدید‌ترین انواع مبل ال، مبل ال کاژو می‌باشد که در یک سمت آن تکیه‌گاه قرار دارد و سمت دیگر آن باز است. به طوری که سمت باز آن برای دراز کشیدن و سمت بسته آن برای خوابیدن بسیار مناسب است.

با انواع مبل ال آشنا شوید.

هر نوع و مدل از مبل ال برای یک نوع خاص از دکوراسیون مناسب است که آشنایی با انواع مبل ال می‌تواند به شما برای داشتن انتخابی مناسب کمک کند تا در نهایت خریدی درست و هماهنگ با محیط خانه یا دفتر کارتان داشته باشید.

مبل ال سلطنتی

مبل ال سلطنتی صرفا جهت استفاده در دکوراسیون‌های پر زرق و برق در خانه‌هایی لوکس با ظاهری فاخر و باشکوه خریداری می‌شود. این مدل تمام مولفه‌های یک مبلمان سلطنتی از پارچه‌های گران‌قیمت، چوب مرغوب و منبت‌کاری شده را دارد و می‌تواند تکمیل‌کننده‌ی یک ست مبلمان سلطنتی در خانه‌هایی با متراژ بزرگ و متوسط باشد.

مبل ال ایتالیایی

مبل ال ایتالیایی به سبک مدرن بسیار نزدیک است و در طراحی آن از پارچه و متریال بسیار مرغوب و با کیفیت استفاده می‌شود. مبل ال ایتالیایی ضمن سادگی در ظاهر از صلابت و استحکام بالایی برخوردار است که همین ویژگی این مبلمان را به یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان ال تبدیل کرده است. مبل ال ایتالیایی برای چیدمان در فضاهای بسیار خلوت و با دکوراسیونی مینیمال، همراه با گل و گیاه انتخابی ایده‌آل به حساب می‌آید.

مبل ال راحتی

مبل ال معمولا از متریال و اجناسی تولید می‌شود که بسیار سبک و انعطاف‌پذیر هستند که علاوه بر القای حس گرما و راحتی برای استراحت نیز مناسب باشند. معمولا این نوع مبلمان در گوشه‌ای دنج و خلوت قرار می‌گیرد و بخش پذیرایی و نشیمن را از هم تفکیک می‌کند. طراحی این نوع مبل ال بسیار ساده است و به دلیل وزن کم، جابه‌جایی و نظافت آن نیز نسبت به سایر مبل‌ها بسیار آسان‌تر است.

مبل ال چرم

مبل‌ ال چرم مدلی سنگین و گران‌قیمت است. این نوع مبل معمولا در فضاهای رسمی و کاری با دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود. ظاهر این مبلمان شکوه و جلوه‌ی خاصی دارد و برای زیباتر شدن محیط می‌توان از گل و گیاه طبیعی نیز در کنار آن استفاده کرد.

مبل ال مدرن و هوشمند

مبلمان ال هوشمند قابلیت‌های جالبی دارد که امکانات موجود در آن به راحتی بیشتر کاربر کمک می‌کند. مثلا امکان پخش موسیقی، تنظیم زاویه تکیه‌گاه و در بعضی مدل‌ها، ماساژور می‌تواند از جمله این مزایا باشد.

مبل ال چستر

مبل ال مدل چستر یکی از انواع بسیار مرغوب و با کیفیت است که با لمسه‌دوزی‌ها و ابعاد بزرگش شناخته می‌شود. این مدل بیشتر در دکوراسیون‌های کلاسیک سنگین استفاده می‌شود و جنس روکش آن اغلب چرم است. اما در بعضی مدل‌ها از روکش کتان و مخمل نیز استفاده می‌شود.

 

مبل ال مناسب چه فضاهایی است؟

با ذکر موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که مبل ال تنوع بسیار بالایی دارد. در محیط‌های مختلف می‌توان انواع مدل‌های آن را چیدمان کرد. در بعضی از دکوراسیون‌ها می‌توان از مبل ال برای جداسازی فضای پذیرایی و نشیمن چیدمان می‌شود و در برخی دیگر به وسیله مبل ال می‌توان فضای دنجی برای استراحت، جمع‌های خانوادگی یا به عنوان مبلمان اتاق تلویزیون استفاده کرد.

علاوه بر خانه‌ها از مبل ال می‌توان در محیط‌های کاری، لابی هتل‌ها، تالارهای بزرگ، مطب پزشک و سایر اماکن تجاری نیز استفاده کرد. انواع مختلف مبل ال می‌توانند با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ شده و از مدل‌های مینیمال و مدرن گرفته تا مدل‌های سنگین و سلطنتی در این فضاها چیدمان شوند. مبل ال در محیط‌های اداری و تجاری، به دلیل ایجاد فضایی دنج و راحت می‌تواند حس خوبی از صمیمیت و گرمی را بین طرفین ایجاد کند و اثرات مفیدی را برای صاحبان کسب‌وکار به همراه داشته باشد.

نکات خرید مبل ال

در اولین قدم قبل از خرید مبل ال باید به متراژ محیط مورد نظر، ابعاد مبل و دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار توجه کرد و مطمئن شد که برای چیدمان مبلمان فضای کافی در اختیار است.

قبل از انتخاب مبلمان به تعداد اعضای خانواده و دوستان نیز توجه کنید و مبل را بر همان اساس بخرید.

انتخاب رنگ و هارمونی آن با سایر لوازم منزل و متراژ فضا نیز اهمیت ویژه‌ای دارد به طوری که چیدمان مبلمان با رنگ تیره و طرح‌های شلوغ در فضاهای کوچک توصیه نمی‌شود.

هر چقدر سبک و مدل مبل شما به مینیمال نزدیک‌تر باشد امکان از مد افتادن آن در طولانی مدت کمتر است.

 

 جمع‌بندی

مبل ال مدرن|انواع مبل ال| با نکات خرید مبل ال آشنا شوید

مبلمان از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و زیبایی فضا و شیک به نظر رسیدن آن نیز به مبلمان بستگی دارد. مبل ال تنوع بسیار بالایی برای چیدمان دارد و ابعاد متنوع آن برای هر متراژ و محیطی مناسب است. این مدل با طراحی و مدل‌های متنوع توانسته طرفداران زیادی را بین جوانان و به ویژه تازه عروس‌ها بدست بیاورد تا جایی که خرید مبل ال را به سایر مدل‌ها ترجیح بدهند. انواع مبل ال مدرن و اسپرت، فرانسوی، چستر، ایتالیایی و.. نیز در بازار به چشم می‌خورند که انتخاب از میان آن‌ها مشتریان را برای خرید به چالش می‌کشد. در ادامه این مطلب به ویژگی‌های مبل ال می‌پردازیم که اگر علاقه‌مند هستید تا در این باره بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

Skip to content