تاثیر مبلمان چوبی بر دکوراسیون

تأثیر مبلمان خانه چوبی بر دکوراسیون

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی خانه می‌شود، چوب انتخابی کلاسیک و همیشگی برای مبلمان است. هیچ ماده‌ای به اندازه چوب همه کاره و سازگار نیست. استفاده از مبلمان چوبی برای دستیابی به انواع دکوراسیون خانه، از روستایی و تاریخی گرفته تا مدرن و امروزی یک انتخاب فوق‌العاده است. چیزی کاملاً جادویی در مورد گرمای ارگانیکی که چوب به فضای داخلی خانه شما می‌بخشد، وجود دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی (یا طراحی مجدد) دکوراسیون منزل هستید، هیچ ماده‌ی پایه‌ای نیست که به اندازه چوب تنوع داشته باشد.

چرا مبلمان چوبی؟

  1. سازگار با محیط زیست

چوب عنصری است که از دل طبیعت بیرون آمده است و به همین دلیل حضور آن در محیط داخلی خانه کمترین، آلودگی را به همراه خواهد داشت. همچنین با توسط به اصول اولیه فنگشویی گنجاندن چوب در فضای داخلی خانه شما، انرژی مثبت و حس زندگی و تحرک را جاری خواهد کرد. فنگشویی می‌گوید که اگر به دنبال ثروت و برکت در زندگی هستید، به سراغ عناصر چوبی در دکوراسیون داخلی منزلتان بروید. استفاده از عناصر چوبی خنک شدن و گرمایش سریع فضا را تضمین می‌کند.

  1. دوام و ماندگاری

دوام مبلمان چوبی نسبت به سایر مبلمان‌ها بیشتر است و آن را در بین المان‌های محبوب دکوراسیون قرار می‌دهد. استفاده از مبلمان چوبی در خانه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و در دراز مدت عمر طولانی‌تری دارند. البته این دوام و به نحوه نگهداری نیز بستگی دارد. پایه های مبلمان چوبی مثل مبلمان فلزی دچار زنگ زدگی و فرسودگی نمی‌شود اما، نگهداری طولانی مدت در رطوبت به شدت به بافت چوب آسیب می‌زند.

  1. تطبیق با انواع دکوراسیون داخلی

اینکه دکوراسیون منزل شما مدرن، کلاسیک یا حتی مینیمال باشد، تفاوتی ندارد! مبلمان چوبی با هر نوع سبک دکوراسیون می‌تواند هارمونی و هماهنگی داشته باشد. اگر به طرح و مدلی که انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید مبلمان چوبی می‌تواند با هر سبک از دکوراسیون منزل شما هارمونی داشته باشد. این نوع مبلمان از طرح‌های ساده تا لوکس و پر کار در بازار با تنوع چشم‌گیری وجود دارند.

مبلمان چوبی هم از نظر جنس چوب و هم از نظر سبک طراحی و کاربرد تنوع زیادی دارند. در ادامه انواع سبک‌های مختلف ست مبلمان خانه چوبی را بررسی خواهیم کرد.

انواع مبلمان چوبی

1-مبل چوبی ساده

اگر به دنبال طرح‌های ساده‌تر و متفاوت از سبک‌های شلوغ هستید، می‌توانید ست مبلمانی ساده از جنس چوب انتخاب کنید که با هر رنگ چوب مثل گردویی، کرم یا قهوه‌ای می‌تواند با دکوراسیون مورد نظرتان هماهنگ شود و حتی برای دفاتر تجاری نیز انتخابی ایده‌آل باشد.

اگر خیلی اهل تجمل نباشید، این نوع مبل‌ها هم برای نشیمن و هم برای پذیرایی، گزینه مناسبی هستند و می‌توانید، سادگی این مبلمان را با قرار دادن کوسن‌های رنگی و طرح‌دار به راحتی جبران کنید.

2-مبل چوبی راحتی

مبل‌های راحتی عضو ثابت دکوراسیون داخلی هستند. به طوری‌که می‌توانید در یک چیدمان ساده فقط از مبل راحتی استفاده کنید اما اینکه مبلمان رسمی و کلاسیک بدون مبل راحتی داشته باشید ممکن نیست.

اگر فضای نشیمن و پذیرایی شما برای دو دست مبل کوچک است، و تنها یک انتخاب دارید، باید بگویم انتخاب شما از قبل مشخص شده است و حتماً باید مبل راحتی تهیه کنید.

البته با بررسی سبک‌های مبلمان چوبی، می‌توانید یک دست مبلمان چوبی راحتی بخرید که مناسب پذیرایی هم باشد. بهترین گزینه در این سبک مبلمان چستر است. این نوع مبلمان فضایی خاص به دکوراسیون منزل شما می‌دهد و مدلیست که تقریبا هیچ وقت از مد نمی‌افتد.


3- مبلمان چوبی لوکس

مبلمان چوبی لوکس با نام مبلمان استیل نیز شناخته می‌شوند، مبلمان چوبی با منبت‌کاری و طرح‌های فاخر هستند. این سبک مبلمان برای خانه‌های بزرگ و پذیرایی‌هایی دارای المان‌های تجملاتی بهترین گزینه است.

یک سرویس مبلمان چوبی که جنس آن از چوب فاخر گردو باشد، گزینه ای مناسب برای دکوراسیون یک پذیرایی با المان‌های پر نقش و پر زرق و برق است.

فراموش نکنید که اگر جلوه مبلمان چوبی لوکس چشمان شما را گرفته است و می‌خواهید با یک دست مبلمان خانه چوبی لوکس، یک فضای کلاسیک به منزلتان ببخشید، قبل از هر کاری دیگر المان‌های دکوراسیون را هم با مبلمان هماهنگ کنید. مبلمان چوبی لوکس در کنار پرده‌های سبک کلاسیک جلوه بیشتری دارند، تا پرده‌های ساده و یا فرش‌های سبک مینیمال.


4- مبلمان چوبی مدرن

از جمله سبک‌های پرطرفدار این روزها مبل‌های چوبی مدرن هستند. در حالی که گرایش افراد به سبک‌های مدرن و مینیمال روز به روز بیشتر می‌شود مبلمان با سبک مدرن نیز جایگاه ویژه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی بدست آورده‌اند.

مبلمان چوبی مدرن، سبک دیگری از مبل‌های چوبی هستند که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در حالی روز به روز به طرفداران سبک‌های مینیمال و مدرن اضافه می‌شود، مبلمان چوبی مدرن نیز جایگاه ویژه‌‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی پیدا می‌کنند.

اگر از طرح‌های قدیمی خسته شده‌اید و می‌خواهید فضای خانه شما متفاوت از دیگران باشد، خرید یک دست مبلمان چوبی مدرن، می‌تواند تنوعی بینظیر در فضای منزل شما ایجاد کند.


5- مبلمان چوبی فانتزی

حتماً با خود فکر می‌کنید که مبلمان فانتزی مخصوص مکان‌های هنری مانند آتلیه‌های عکاسی، سالن‌های نقاشی و … است. اما باید بگویم که در دنیای امروز ماجرا کمی فرق کرده است و مبلمان چوبی فانتزی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سبک‌های مبلمان خانه چوبی شده است.

یکی از سبک‌های فانتزی، طرح‌های بوهو هستند که در میان جوانان و افرادی که به فضای داخلی پر انرژی علاقه دارند، بسیار سبک محبوبی است.

در سبک بوهو که برای هر دو فضای‌های کوچک و بزرگ مناسب است، یک حرکت و انرژی فوق‌العاده فضای شما را در برمی‌گیرد و انرژی بی‌نظیر چوب نیز به آن اضافه می‌شود.

مبلمان سبک بوهو در کنار گلدان‌های بزرگ با گیاه طبیعی و المان‌های چوبی برگرفته از طبیعت فضایی فوق‌العاده به خانه شما می‌بخشد که برای فرار از زندگی ماشینی امروزه، گزینه‌ی خوبیست.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

این که چه سبک مبلمان چوبی را برای منزل خود انتخاب کنید، کاملاً به سلیقه و فضای داخلی منزل شما بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید که مشاوره با یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای و افراد فعال در حوزه مبلمان می‌تواند برای شما بهترین راهنما باشد. برای مشاوره در مورد خرید و همچنین بررسی دیگر محصولات متنوع با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Skip to content