میز نهارخوری چستر

میز نهارخوری چستر از خرید تا چیدمان

بدون شک زیبایی هر خانه‌ای به دکوراسیون و نحوه‌ی چیدمان آن وابسته است. شاید این چیدمان به نظر کار ساده‌ای بیاید و تصور شود که هر کسی می‌تواند به راحتی از پس آن بربیاید، اما در واقعیت این‌طور نیست.

اهمیت چیدمان خانه به قدری بالاست که یک رشته دانشگاهی برای دکوراسیون داخلی به وجود آمده و افراد متخصص بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

بعضی از خانه‌ها با وجود لوازم ساده و معمولی فضایی بسیار زیبا و آرامش بخش دارند در حالی بسیاری از خانه‌ها با وجود دکوراسیونی با بهترین و گران‌قیمت‌ترین وسایل حس خوبی منتقل نمی‌کنند و در چیدمان وسایل هارمونی و هماهنگی به چشم نمی‌خورد.  

دکوراسیون خانه اهمیت بالایی دارد و تقریبا تمام افراد در طول زندگی درگیر آن بوده‌اند. در این مقاله، تصمیم گرفتیم تا درباره‌ی مهم‌ترین المان‌هایی که می‌توانند تاثیر به سزایی در چیدمان خانه شما داشته باشند صحبت کنیم.

یکی از مهم‌ترین المان‌ها در چیدمان هر خانه‌ای میز ناهارخوری می‌باشد که اگر با سایر وسایل خانه هماهنگی لازم را داشته باشد، می‌تواند نمای خانه شما را دوچندان زیبا‌تر کند.

سوال مهمی که در هنگام خرید میز غذاخوری ذهن را درگیر می‌کند این است که از بین میزهای غذاخوری کدام نوع می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد؟  میز ناهار خوری چستر یکی از محبوب‌ترین انواع میزهاست که قبل از خرید بهتر است نکاتی را درباره‌ی آن بدانید تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.


میز نهارخوری چستر برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

اگر دکوراسیون منزل شما سبکی قدیمی و کلاسیک دارد و به وسایل بزرگ و کار شده علاقه‌مند هستید و سبک مبلمان خانه شما نیز کلاسیک است، میز نهارخوری چستر، برای شما انتخاب مناسبی نیست.

مبلمان و میز نهارخوری چستر، در واقع سبکی بین انواع مدل‌های مینیمال و مدرن و وسایل قدیمی و کلاسیک دارد و نه به سادگی مدل‌های مدرن است نه مانند نمونه‌های کلاسیک منبت‌کاری‌های شلوغ و اشرافی دارد.

ابعاد و اندازه مبلمان و میز نهارخوری چستر به مدل‌های سبک مدرن بیشتر شبیه است. اما در نگاه اول  ظاهر و شکل آن به سبک‌های کلاسیک تمایل بیشتری دارد.

به دلیل داشتن طراحی ساده و راحت و در عین حال حفظ اصالت، این نوع از میز نهارخوری به یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها تبدیل شده است. اگر بخواهیم طرح چستر را در یک جمله خلاصه کنیم، این جمله شاید، زندگی گذشته در دنیای امروزی باشد.

برای افرادی که دوست دارند در کنار سبک مدرن دکوراسیون، اصالت لوازم کلاسیک را نیز داشته باشند، میز نهارخوری چستر می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.


تاریخچه میزنهارخوری چستر

چستر اولین بار در یکی از مناطق غربی کشور انگلستان طراحی شد و اولین میز نهارخوری چستر در قرن ۱۸ میلادی توسط فردی به نام لرد فیلیپ استنهوپ به مرحله‌ی تولید رسید. پشتی‌های این مبلمان حجیم اما نرم هستند که با نظم خاصی لمسه دوزی‌ها روی آن انجام شده است و روی فرورفتگی‌های لمسه‌ها نیز دکمه‌هایی برای تزئین و زیبایی بیشتر قرار گرفتند. پس از استقبال بی‌نظیر از طرح و مدل زیبای مبلمان چستر، طراحان برای تکمیل دکوراسیون، به فکر تولید و ساخت میز نهارخوری افتادند و مبلمان چستر نیز به مرحله تولید رسید. اولین مبلمان و میز نهارخوری چستر، بیشتر روکش‌های چرمی با رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای یا زرشکی داشتند و مدل‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم به تدریج طراحی و تولید شدند. قرار گرفتن میزنهارخوری چستر با صندلی‌هایی که همان لمسه‌دوزی‌ها رویشان کار شده با میزهایی شکیل و ساده در کنار یک ست مبلمان چستر، ترکیبی شیک و جذاب را ایجاد می‌کند.


متریال مورد استفاده در میز نهارخوری چستر

متریالی که برای ساخت میزنهارخوری چستر استفاده می‌شود، به مقدار زیادی به برند تولیدکننده آن بستگی دارد.

شما می‌توانید از برندها و فروشگاه‌های معتبر که برای ساخت محصولات خود از متریال با کیفیت استفاده می‌کنند، خریدی مطمئن داشته باشید. اما در صورت خرید از مکان‌های متفرقه احتمال اینکه در ساخت از متریال بی‌کیفیت استفاده کرده باشند و میز نهارخوری نامناسبی را به شما تحویل بدهند بسیار زیاد است.

برای ساخت میز ناهارخوری چستر، از متریال درجه یک، چوب‌هایی با استحکام بالا مثل راش یا گردو استفاده می‌شود. استفاده از چوب در ساخت محصول علاوه بر انتقال حس خوب از طبیعت در خانه سبب می‌شود تا افرادی که به دور میز می‌نشینند نیز تاثیر مثبتی بگیرند و لذت بیشتری ببرند.

اما به طور کلی برای ساخت یک میز نهاخوری چستر خوب و با کیفیت باید از چوب‌هایی با جنس محکم مثل چوب راش یا چوب گردو استفاده شود. استفاده از چوب‌های باکیفیت باعث می‌شود حس خوب طبیعت در خانه شما جریان داشته باشد و حتی بر روی احساسات افرادی که دور میز می‌نشینند نیز تاثیرات مثبتی بگذارد.

صفحه رویی میز می‌تواند از جنس MDF با روکش چوب باشد و برای قسمت نشیمن صندلی‌ها نیز فوم سرد بهترین گزینه است. جنس روکش صندلی‌ها نیز از پارچه‌های مخمل با کیفیت انتخاب می‌شود.

موارد گفته شده تنها مواد و متریال مناسب برای ساخت میز ناهارخوری هستند که البته ذوق و سلیقه تولیدکننده و تمیزی کار می‌تواند یک میز ناهارخوری چستر ساده را به یک اثر هنری زیبا و جذاب تبدیل کند.

مثلا اگر پایه‌های میز به طور خلاقانه برش داده شوند و تزئینات ظریفی روی آن‌ها انجام شود، زیبایی خیره کننده‌ای به میز نهارخوری چستر می‌بخشند.


رنگ‌های میز نهارخوری چستر

انتخاب رنگ میز نهارخوری چستر به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارند و دست شما برای انتخاب رنگ چوب و روکش‌ صندلی‌ها کاملا باز است. میز ناهارخوری معمولا به دلیل ابعاد بزرگی که دارد در مرکز خانه قرار می گیرد و فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما ایفا می‌کند. بنابراین بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با رنگ سایر لوازم شما، هماهنگی و هارمونی داشته باشد و طیف رنگی مکمل فرش‌ها، پرده‌ها و مبلمان را در خود داشته باشد. میز غذاخوری محل مناسبی برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان در کنار هم است. می‌توان با توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها برای میز نهارخوری رنگی را انتخاب کرد که علاوه بر ایجاد حسی از آرامش، اشتهای اعضای خانواده را برای خوردن غذا باز کند. از پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌هایی که برای میز نهارخوری چستر بیشتر استفاده می‌شود، می‌توان به رنگ طوسی، قهوه‌ای، خردلی و سبز اشاره کرد.


انواع میز نهارخوری چستر

میز نهارخوری چستر از نظر جنس چوب، تعداد صندلی و ابعاد میز انواع مختلفی دارد.

صندلی نهارخوری مدل Bewley

اگر شما به دکوراسیون با سبک کلاسیک علاقه دارید، میز و صندلی‌های مدل چستر می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد. چرا که به سبک کلاسیک و قدیمی نزدیک‌تر است.

روکش این صندلی‌ها اغلب از جنس چرم با رنگ تیره است و با داشتن بدنه و استراکچر فلزی استحکام بسیار بالایی را ایجاد می‌کند.

صندلی نهارخوری با روکش پارچه‌ای

اگر به ظاهری مدرن برای دکوراسیون علاقه دارید، صندلی‌های چستر با روکش پارچه‌ای که طراحی آن‌ها به مبل‌های تک نفره چستر شباهت ظاهری بیشتری دارد، می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

این صندلی‌ها روکشی از جنس پلی‌استر دارند که در صورت کثیف شدن و لک شدن به راحتی تمیز می‌شوند. و نشیمن راحت آن در طولانی مدت باعث می‌شود تا احساس خستگی نداشته باشید.

صندلی نهارخوری مدل بلوطی

طراحی این صندلی‌ها بسیار ساده و شیک است به طوریکه هیچ وقت از مد نمی‌افتد.

پشتی این صندلی‌ها بلند است و در عین زیبایی و شیک بودن، حس بسیار راحتی را برای شما به وجود می‌آورد.

صندلی نهارخوری با روکش مخمل

یکی از محبوب‌ترین صندلی‌ها برای میز نهارخوری چستر، صندلی‌های مخمل با دسته‌های کوتاه و لمسه‌کاری هستند. در پشت این صندلی‌ها یک حلقه تزئینی قرار دارد و پایه‌هایی از همان رنگ و جنس دارند که باعث می‌شود تا میز نهارخوری چستر علاوه بر زیبایی، فضا را از سادگی و یکنواختی خارج کند. در این مطلب انواع صندلی‌هایی که می‌توانند در کنار میز نهارخوری چستر چیدمان شوند را بررسی کردیم و انتخاب میز در نهایت به سلیقه شما و صندلی که می‌خواهید در کنار آن چیدمان کنید بستگی دارد.

البته بهتر است در نهایت ابعاد فضایی را که می‌خواهید در آن میز نهارخوری خود را چیدمان کنید، در نظر داشته باشید. قبل از اقدام به خرید میز نهارخوری، ابعاد مکانی را که قرار است میز در آن چیدمان شود، اندازه‌گیری کرده تا بتوانید میز مورد نظرتان با خیال راحت خریداری و چیدمان کنید.

خوشبختانه میز ناهارخوری چستر، محدودیت اندازه ندارد و می‌توانید این میز را با هر ابعادی سفارش بدهید و در صورتی که فضای مورد نظر شما بزرگ نباشد می‌توانید میز را با ابعاد کوچک ۴ یا ۶ نفره نیز خریداری کنید.


کلام پایانی  

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکاتی درباره‌ی میز نهارخوری چستر بپردازیم و مواردی را مطرح کنیم که قبل از خرید، بهتر است در نظر داشته باشید و رعایت کنید.

در مجموع در نظر داشتن این موارد می‌تواند به شما برای داشتن محیطی زیبا در خانه‌تان کمک‌کننده باشد، چرا که خانه شما محلیست که بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنید و حس خوبی را به شما القا می‌کند.

Skip to content