مبل راحتی ال

 خرید مبل راحتی ال

مبلمان راحتی با تنوع بسیار بالا در طراحی تولید می‌شوند که یکی از پر طرفدارترین مدل‌های آن مبل راحتی ال می‌باشد. مبل ال با نام مبل راحتی سکشنال نیز شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر مبل‌ راحتی ال به یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها برای چیدمان در اتاق نشیمن تبدیل شده‌ است. مبل ال می‌تواند کمترین فضای ممکن را اشغال کند و تنوع بالایی در رنگبندی و نوع پارچه دارد.

در این مطلب درباره‌ی مبل ال و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد و به بررسی نکاتی که قبل از خرید مبل بهتر است در نظر داشته باشیم، می‌پردازیم.

 

انواع مبل راحتی ال

بسیاری از افراد در مورد انواع مبل ال اطلاعات کافی ندارند زیرا این نوع مبلمان در گروه مبل‌های خاص قرار می‌گیرند. به طور کلی مبلمان ال به ۴ گروه تقسیم می شوند.

 

مبل گوشه‌ای یا سکشنال

یکی از شناخته شده‌ترین مدل‌های مبل ال مبل گوشه‌ای یا سکشنال است. این نوع مبل می‌تواند به راحتی در فضای نشیمن در گوشه قرار بگیرد.

 

مبل شزلون شکل

یکی دیگر از انواع مبل راحتی، مدل شزلون است. این مبل‌ها ابعاد بزرگی ندارند و در گروه مبل‌های لوکس قرار می‌گیرند.

 

صندلی‌های تکیه‌گاه

بعضی از انواع مبلمان ال شکل به طور خاص طراحی شده‌اند و به صورت تخت‌خواب شو هستند.

 

مبل‎های مدولار ال شکل

مبل مدولار یکی دیگر از انواع مبلمان است. این نوع مبلمان گزینه بسیار خوبی برای استراحت و خوابیدن مهمان‌ها نیز محسوب می‌شود. امکان سفارشی‌سازی مبل راحتی برای منزل با توجه به نیاز و شرایط فضا نیز وجود دارد.

 

بهترین مکان برای قرار دادن مبل راحتی ال

برخی از افراد برای خرید مبل ال و چیدمان آن در فضای منزل تردید دارند. به این علت که نمی‌دانند این نوع مبلمان را باید در چه محلی از اتاق نشیمن قرار داد. به طور کلی می‌توان مبل ال شکل را در مدل‌های مختلف در فضای اتاق چیدمان کرد و یا قبل از خرید محل قرار گرفتن آن را در نظر گرفت و در نهایت چیدمان این مبل به سلیقه شما نیز بستگی دارد.

بهترین نوع چیدمان مبل ال شکل در گوشه‌ی فضای نشیمن است و در صورتی که فضای محدودتری دارید، می‌توانید مبلمان را در امتداد دیوار بچسبانید تا از فضای منزل خود به صورت بهینه‌تری استفاده کنید.

مبل‌‌‌‌‌‌های ال را با فضای کافی انتخاب کنید.

در برخی از مدل‌های مبل ال فضاهایی برای قرار دادن وسایل تعبیه شده است. مثل کشوها و کمدهایی کوچک و اگر شما منزلی با متراژ کم یا آپارتمانی نقلی دارید و برای قرار دادن وسایل به همچین فضاهایی نیاز دارید بهتر است به دنبال مدل‌هایی باشید که این امکان را در اختیار شما قرار بدهند و در آن‌ها کشوهای توکار و حتی مخفی، قرارگرفته شده باشد.

بعضی از مبل‌های ال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان در زیر قسمت نشیمن آن‌ها ابزار و وسایل گذاشت. این مدل‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک و حتی مجردی باشند.

 

اشتباهات رایج در انتخاب و خرید مبل راحتی ال

قیمت مبل راحتی ال پایین نیست و بهتر است در هنگام خرید این مبلمان نکاتی را مد نظر داشته باشید. بعضی از خریداران مبل ال نمی‌دانند باید چه انتخابی داشته باشند که این موضوع برای آن‌ها تا حدودی نگران‌کننده است. در ادامه چند اشتباه رایج که ممکن است در زمان خرید مبل ال اتفاق بیافتد را توضیح می‌دهیم.

با توجه به اینکه قیمت مبل راحتی در مدل‌های با کیفیت، پایین نیست، بهتر است در هنگام خرید مبل راحتی ال شکل، به یک سری نکات توجه داشته باشید. متاسفانه، برخی از خریداران این مبل‌‌‌‌‌‌ها، ‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌دانند که باید دقیقا چه انتخابی داشته باشند و این موضوع برای آن‌‌‌‌‌‌ها نگران‌کننده است. در ادامه چند اشتباه را‌‌‌‌‌‌‌‌یج در هنگام خرید مبل راحتی ال را توضیح می‌دهیم.

 

انتخاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اندازه اشتباه برای اتاق نشیمن

ابعاد و اندازه‌های مبل راحتی ال مختلف است و در سایزهای متفاوت تولید می‌شوند. تعداد نشیمن این نوع مبل از ۳ تا ۱۲ نفر متغیر است و یکی از مواردی که قبل از خرید مبل باید به آن توجه کرد همین تعداد است چون در نهایت در ابعاد مبل تاثیر می‌گذارد. یکی از اشتباهات رایجی که در هنگام خرید مبل راحتی ال اتفاق میافتد این است که افراد به اندازه اتاق نشیمن و ابعاد مبل، توجه نمی‌کنند.

در یک اتاق کوچک نمی‌توان مبل ال با ابعاد بزرگ و مثلا ۱۰ نفره را قرار داد، اما اگر فضای اتاق نشیمن شما بزرگ است از انتخاب چنین مبلی نباید ترسید و می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

قرار دادن یک مبل سکشنال در گوشه ای از اتاق!

بعضی بر این باور هستند که مبل ال حتما باید در گوشه‌ای از اتاق قرار بگیرد. اما در چیدمانی دیگر می‌توان به وسیله‌ی مبل ال اتاق نشیمن را به دو بخش مختلف تقسیم کرد.

 

عدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اندازه‌گیری صحیح

برای خرید مبل ال همه چیز به سلیقه و انتخاب رنگ و مدل بستگی ندارد و باید قبل از اقدام به خرید متراژ فضای مورد نظر را بررسی کرد. جون مبلمانی با ابعاد بزرگ در نشیمن کوچک نمی‌تواند زیبایی خاصی را در محیط ایجاد کند و همچنین انتخاب مبل ال با ابعاد کوچک برای فضایی بزرگ نمی‌تواند دکوراسیون اتاق را به درستی تکمیل کند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، ابعاد و اندازه درب‌ها، راه پله و راهروهایی است که می‌خواهید از طریق آن‌ها مبلمان را جابه‌جا کنید و به اتاق نشیمن برسانید. بهتر است از اندازه و هماهنگی طول و عرض و ارتفاع این مسیرها با مبل ال نیز مطمئن شوید.

 

بررسی کیفیت مبل راحتی ال

دو نکته مهم می‌تواند به شما برای تعیین کیفیت مبل‌های راحتی ال کمک کند.

از یک برند معتبر خرید کنید!

خرید مبل راحتی ال شکل با قیمت مناسب و ارزان بسیار وسوسه برانگیز است اما بهتر است این نکته را مد نظر داشته باشید که کیفیت مبل راحتی و برندی که از آن خرید می‌کنید نیز اهمیت بالایی دارد و برندهایی که مبلمان راحتی ال با کیفیت‌تر و بادوام‌تری را تولید می‌کنند با استقبال بیشتری روبرو هستند.

 

استفاده از متریال‌‌‌‌‌‌های باکیفیت برای ساخت مبل راحتی

به راحتی می‌توان با بررسی متریال‌های به کار رفته در ساخت مبل ال متوجه کیفیت ساخت آن شد. مبل راحتی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد.بدنه مبلمان ال باید از جنس چوب باشد و به کارگیری چوب‌های نئوپان یا پلاستیکی در آن اشتباه است.دربخش‌های نشیمن باید فنرهای محکم فلزی قرار گرفته باشند.داشتن دسته‌های محکم که در هنگام تکیه دادن و استراحت کردن جابه‌جا نمی‌شوند نیز بدیهیست.بالشتک‌هایی که در هنگام نشستن بیش از حد فرو نمی‌روند، کیفیت بالاتری دارند.نشیمن مبل نباید تغییر شکل بدهد و پس از اینکه فرد از روی مبل بلند شد باید به حالت اولیه خود برگردند.درزها و دوخت‌های مبل باید به گونه‌ای باشند که به راحتی شل یا باز نشوند.بهتر است متریال در مقابل آتش گرفتن نیز مقاوم باشد.

هنگام خرید مبل به دنبال چه چیزی باشم؟

شما می‌توانید چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین مدل‌های مختلفی از مبل ال یا سکشنال را خریداری کنید. البته این تنوع بالا از مدل تا قیمت مبل‌های راحتی ال ممکن است برای شما گیج‌کننده باشد و نتوانید به راحتی برای خرید خود تصمیم بگیرید.

اما در هر صورت برای انتخاب مبل راحتی برای منزل و محل کار خود بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید.

مبلی را انتخاب کنید که با سبک داخلی فضا مطابقت دارد

در نظر گرفتن سبک فضایی که مبلمان قرار است در آن قرار بگیرد نیز بسیار اهمیت دارد. به طور مثال اگر سبک مینیمال مورد پسند شماست، پس دور مبل ال با طراحی شلوغ را خط بکشید. اما اگر برای محیط‌های اداری و صنعتی مبل می‌خرید، مبل‌های چرمی می‌توانند برای شما بهترین گزینه باشند.

با توجه به تنوع بالای مبل راحتی بهتر است قبل از خرید و هزینه به موارد دیگری مثل سبک دکوراسیون، رنگ دیوارهای اتاق، میزها یا کتابخانه‌ها و… توجه لازم را داشته باشید. مثلا اگر گیاهان زیادی در این اتاق دارید انتخاب مبلی با رنگ سبز ملایم گزینه‌ی بسیار خوبیست اما همین رنگ مبل برای اتاقی با دیوار یا پرده‌های صورتی نمی‌تواند انتخاب درستی باشد.

انتخاب پارچه مبلی که با سبک زندگی شما مطابقت دارد!

نوع پارچه مبل می‌تواند با توجه به کیفیت در قیمت مبل تاثیرگذار باشد. اما در نهایت برای انتخاب این پارچه باید سبک زندگی و دکوراسیون را نیز در نظر گرفت. مثلا اگر خانواده‌ای با جمعیت زیاد دارید و کودکان شما قرار است روی مبل‌ها بپرند و بازی کنند یا ممکن است خوراکی‌های مختلفی روی مبل بریزند، بهتر است مبلمانی با پارچه‌های روشن و مخملی انتخاب نکنید و در عوض پارچه‌های چرمی یا رنگ‌های تیره برای این شرایط مناسب‌تر هستند.

 

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش نیز از مواردیست که باید قبل از خرید مبل در نظر داشته باشید. مبل ال شما باید دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشد. این ضمانت می‌تواند نشان دهنده با کیفیت بودن مبل و اعتبار برندی باشد که از آن خرید کرده‌اید.

 

قیمت مبل راحتی ال چقدر است؟

قیمت مبل راحتی به عوامل مختلفی مثل کیفیت پارچه، جنس چوب، تعداد نفرات، ابعاد و سایر متریال‌های به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد. با افزایش کیفیت هر یک از این موارد قیمت نهایی مبلمان نیز بالاتر می‌رود.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید مبلمان از طریق سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر قیمت مبلمان را استعلام بگیرید و در مرحله‌ی بعد برای خرید اقدام کنید.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد نحوه انتخاب مبل‌های ال شکل صحبت کردیم و سعی شد تا برای انتخاب مبلمان ال دغدغه کمتری داشته باشید. بهتر است قبل از خرید با در نظر گرفتن شرایط و دکوراسیون منزل، به بررسی انواع مبلمان ال بپردازید و بعد مقایسه کیفیت و قیمت‌ها، مبلمان را خریداری کنید. برندهای معتبر نیز می‌توانند از طریق مشاوره و معرفی محصولات خود در فضای مجازی و سایت‌ها، برای خریدی راحت و مطمئن، کمک زیادی به شما بکنند.

Skip to content