مبلمان خانگی

ما به عنوان خریدار یا فروشنده همیشه مواردی را در مورد نحوه انتخاب محصولات و خرید مبلمان خانگی شنیده‌ایم. اما شاید به این نکته کمتر توجه کرده باشیم که یک مرکز فروش مبلمان خانگی یا فروشگاه معتبر ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد تا مشتری بتواند بر اساس الویت‌ها و نیازهایش خریدی مناسب و درست را داشته باشد.

انتخاب فروشگاه یکی از مراحل بسیار مهم برای خرید سرویس مبلمان خانگی است. در نتیجه خرید از یک فروشگاه معتبر افراد مبلمانی را انتخاب خواهند کرد که به آنچه در ذهن داشته‌اند بسیار نزدیک بوده و به سلیقه‌شان نزدیک باشد. تعداد مراکز و فروشگاه‌های معتبر مبلمان بسیار زیاد است و شما می‌توانید در میان آن‌ها برندی را انتخاب کنید که علاوه بر مدل مورد پسند شما بتواند تضمین‌کننده خرید شما نیز باشد. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌های یک فروشگاه معتبر می‌پردازیم.

5 ویژگی که بهترین مراکز فروش مبلمان خانگی باید داشته باشند.

هر یک از وسایل خانه نقش مهمی در ظاهر خانه ما داشته و به همین دلیل بهتر است در انتخاب آن‌ها نهایت دقت به کار گرفته شود. انتخاب هر وسیله و در نهایت تکمیل دکوراسیون منزل ریزه‌کاری‌های مخصوص به خود را دارد و باید طوری انتخاب شوند که هم زیبا به نظر برسند و هم به علایق و سلیقه ما نزدیک باشند.

مبلمان خانگی علاوه بر تضمین راحتی، آسودگی و کارایی خود در خانه، زیبایی و ایجاد حسی دلچسب را در خانه به ارمغان می‌آورد. در واقع اگر مبلمان شما راحتی لازم را نداشته باشد و فقط ظاهری زیبا داشته باشد، افراد هنگام نشستن در چنین محیطی احساس آرامش نکرده و اگر مبلمانی بسیار راحت داشته باشید که زیبایی ظاهری نداشته باشد نیز فضای خانه بد شکل و بی‌نظم به نظر می‌رسد. ایجاد هماهنگی بین راحتی مبلمان و زیبایی ظاهری آن موردی است که با خرید از یک فروشگاه معتبر و بهره‌گیری از مشاوره کارشناسان به راحتی میسر می‌شود.

سوالی که برای ما پیش می‌‌آید این است که با وجود فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در نقاط مختلف شهر، چگونه می‌توان بهترین فروشگاه مبل خانگی را انتخاب کنیم. یا اینکه یک فروشگاه مبلمان خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چه مزایایی را برای مشتریان خود در نظر بگیرد تا در نهایت مشتری از خرید خود رضایت کامل را داشته باشد. در ادامه این مطلب ۵ ویژگی مهم که هر مرکز فروش مبلمان منزل باید داشته باشند می‌پردازیم.


1- عرضه سرویس مبلمان خانگی با بهترین قیمت

گاهی دیده می‌شود که دو ست مبل با ظاهر و طراحی یکسان در دو فروشگاه مختلف قیمت متفاوتی دارند. البته ماهیت مبلمان به گونه‌ای است که نمی‌توان برای ساخت آن در دو تولیدی متفاوت قیمت یکسانی در نظر گرفت به این دلیل که به کارگیری مواد اولیه و متریال مختلف می‌تواند در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار باشد و همین تفاوت کیفیت ممکن است موجب ایجاد تفاوت بین قیمت‌ها نیز باشد.

زمانی که تخصص کافی در مورد ساخت مبلمان نداشته باشید سر در آوردن از اینکه چه مواد و متریالی در تولید مبل به کار گرفته شده، بسیار سخت است. یک مرکز فروش مبلمان منزل که در قیمت‌گذازی نیز منصف باشد، اصولا قیمت نهایی را بر اساس کیفیت متریال به کار رفته در ساخت مبل برآورد می‌کند. همچنین بهتر است یک مجموعه فروشگاهی مبلمان در کنار ست‌های گران و فاخر مبلمان نمونه‌های اقتصادی‌تر ولی با کیفیت نیز داشته باشد و به مشتریان خود ارائه بدهد.

2- فروش مبلمان خانگی با بهترین کیفیت

کیفیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیار برای خرید مشتریان است. مبلمان بی کیفیت حتی اگر قیمت مناسبی داشته باشد بعد از مدتی زیبایی و کارایی خود را از دست خواهد داد و در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد خریدار ملزم به تعمیر یا جایگزین کردن آن خواهد شد که چنین اتفاقی نارضایتی و ضرر مالی خریدار را به همراه دارد. بنابراین از ویژگی‌های اصلی یک فروشگاه معتبر مبلمان، کیفیت بالای ساخت و متریال به کار رفته در تولید مبلمان است.

به این دلیل که ست مبلمان  به صورت روزانه کاربرد دارد، بهتر است از متریال مرغوب و چوب مناسب برای ساخت آن استفاده شود. به علاوه برش‌کاری چوب، مونتاژ قطعات و برش پارچه‌ها نیز توسط استادکاران انجام ‌شده و بهترین یراق آلات، فوم با کیفیت،  بهترین کلاف، اسفنج و پارچه برای تولید مبلمان استفاده شود. که نتیجه‌ی این موارد تولید یک ست مبلمان با کیفیت و درجه یک در قروشگاه‌ها و مراکز فروش مبلمان منزل است.

3- صداقت کلام فروشندگان 

معمولا مشتریان به فروشگاه مبلمانی که بیشترین تبلیغ را برای محصول خود کرده و قیمت را بالاتر از چیزی که باید اعلام می‌کنند، باز نمی‌گردند به خصوص اگر کیفیت ست مبلمان نیز در سطح مطلوبی نباشد. بنابراین صداقت کلام فروشنده و قیمت منصفانه می‌تواند اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده و موجب شود تا مشتری باز هم برای خرید برگردد و به اطرافیان خود نیز خرید از این فروشگاه را توصیه کند. به همین ترتیب عدم صداقت فروشندگان نیز باعث از دست دادن مشتری می‌شود.

بنابراین یک فروشنده بهتر است که صداقت کامل را در رفتار خود داشته باشد و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت مبلمان را به درستی برای مشتریان شرح بدهد و در نهایت قیمت را با توجه به کیفیتی که واقعا در ساخت مبلمان هست، اعلام کند.

4- تنوع محصولی بالا

همه ما تجربه این را داریم که به فروشگاه‌هایی برای خرید مبلمان مراجعه کرده‌ایم که در نهایت به دلیل تنوع پایین یا بالا بودن قیمت‌ها نتوانسته‌ایم ست مبلمان مورد نظر خودمان را خریداری کنیم. در نتیجه یکی از ویژگی‌های مطلوب یک فروشگاه مبلمان معتبر تنوع بالا برای محصولات می‌باشد. این تنوع باید همه جانبه باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مبلمان خارجی و ایرانی: برخی از ست‌های مبلمان خانگی نیز از کشورهای خارجی مانند ترکیه و سایر کشورهای اروپایی به ایران وارد می‌شود و در حالت ایده‌آل بهتر است یک فروشگاه هم محصولات تولید داخلی و هم محصولات و مدل‌های وارداتی را در مجموعه خود داشته باشد.

سبک­های مختلف مبلمان خانگی: فروشگاه مبلمان نباید به یک نوع سبک محدود باشد و با توجه به اینکه امروزه دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها و خانه‌ها با سبک‌های مختلف از جمله کلاسیک و مدرن ساخته می‌شوند، بهتر است یک فروشگاه مبل نیز این سبک‌ها را در مجموعه‌ی خود داشته باشد.

طرح­ها و مدل­های مختلف: علاوه بر سبک‌ها بهتر است در یک فروشگاه مبلمان، مدل‌های مختلفی مثل مبل چستر، مبل تخت خواب شو، مدل‌های دارای منبت‌کاری، کبریل، مبلمان لاوسون و سایر مدل‌ها نیز جهت انتخابی راحت‌تر برای مشتریان، موجود باشد تا افراد با سلیقه و نیازهای مختلف بتوانند ست مبلمان مورد نظر خود را به آسانی خریداری کنند.

تنوع در رنگ: دکوراسیون‌های امروزی تنوع زیادی در سبک و رنگ دارد. بنابراین برای اینکه مشتری بتواند مبلمان خود را به راحتی با دکوراسیون منزل هماهنگ کند، بهتر است تا تنوع مطلوبی از رنگ چوب و پارچه در فروشگاه موجود باشد.

تنوع در روکش پارچه­ای مبل: روکش‌های مبلمان با طرح و ویژگی‌های مختلف در ساخت مبلمان به کار گرفته می‌شود. هر کدام از این روکش‌ها از نظر کیفیت، ماندگاری جای لک، خط و خش و میزان سائیدگی با هم متفاوت هستند. برای سهولت در انتخاب، بهتر است در فروشگاه مبلمان‌ها با روکش‌ها مختلف چیدمان شوند تا مشتری بتواند با مقایسه آن‌ها تصمیم بهتری بگیرد.

5- فروش مبلمان خانگی به روش­های مختلف

برای فروش محصولات مختلف، در سراسر جهان روش‌های گوناگونی وجود دارد. برخی از روش‌ها بسیار سنتی و قدیمی بوده و می‌توان گفت از ابتدای شروع این معاملات رواج داشته‌اند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روش‌های جدیدی برای فروش محصولات در بین فروشندگان به وجود آمده و گسترش یافته است. در نهایت نمی‌توان گفت کدام‌یک از این روش‌ها پرطرفدارتر است و کدام‌یک طرفداری ندارد. به این دلیل که بسیاری از افراد همچنان روش‌های سنتی را قبول دارند و بعضی از افراد نیز هم‌پای تکنولوژی پیش آمده و روش‌های جدید را برای خرید می‌پسندند.

در نهایت فروشندگاه و مراکز فروش مبلمان بهتر است به خواسته‌ها و نظرات مشتریان خود اهمیت بدهند تا علاوه بر جذب مشتریان به سمت خود رضایت خریداران بیشتری را جلب نمایند. با در نظر گرفتن این موارد و سلایق متنوع مشتریان فروشندگان بهتر است سعی کنند تا بهترین گزینه‌ها را به مشتری معرفی کنند، تا خریدار بتواند در نهایت رضایت و اطمینان خرید خود را انجام دهد.

بررسی روش­های فروش مبلمان خانگی

برای خرید و فروش مبلمان سه روش متداول وجود دارد که در ادامه این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این روش به گونه‌ایست که بهتر است فروشند‌گان شرایط را برای هر سه حالت فراهم کنند. این روش‌ها تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر بوده و گاهی یک خریدار برای داشتن انتخابی بهتر ممکن است از هر سه روش برای خرید استفاده کند. چرا که این روش‌ها گاهی تکمیل‌کننده هم هستند. به طور مثال یک خریدار برای انتخاب مبل خود ابتدا به فروشگاه سر زده، سپس برای بررسی بیشتر به صورت حضوری به فروشگاه بیاید و در مرحله بعد برای سفارشی سازی مدل مورد نظر خود تقاضاهای دیگری داشته باشد.


بررسی فروش مبلمان منزل به صورت حضوری

یکی از قدیمی ترین و ابتدایی‌ترین روش‌ها، خرید محصولات مختلف به صورت حضوری است. این روش همچنان و با روی کار آمدن روش‌های جدید و به روز، در بازار خرید و فروش توانسته جایگاه خود را به خوبی حفظ کند. در فروشگاه‌هایی که امکان خرید حضوری را برای مشتریان خود فراهم نموده‌اند، مشتری می‌تواند مبلمان مورد نظر خود را از نزدیک ببیند و آن را به راحتی از نظر ابعاد و کیفیت بررسی نماید و مراحل پرداخت و خرید را با خیال آسوده انجام بدهد.

اما این روش معایب خاص خود را نیز دارد. اینکه مشتری نمی‌تواند در مدت کوتاه سایر فروشگاه های مبلمان را ببیند و محصولات سایر برندها را با هم مقایسه کند. برای این منظور مشتری باید مسافت طولانی را بین بازارهای مبلمان طی کند و با وجود ترافیک و هزینه‌ی بالای رفت‌ و آمد، زمان و پول زیادی را صرف این جستجو بنماید. حتی در این شرایط نیز ممکن است نتواند از فروشگاه‌های زیادی دیدن کند.


بررسی روش فروش اینترنتی سرویس مبلمان خانگی

با تغییر سبک زندگی و به وجود آمدن سایت‌های فروشگاهی، خرید به صورت آنلاین و اینترنتی رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. خریداران می‌توانند مدل و سبک‌های مورد پسند خود را در میان سایت‌های مختلف فروش مبلمان جستجو کنند و به راحتی انواع مدل‌ها را بررسی کرده و مبلمان را از نظر قیمت و کارایی با یکدیگر مقایسه نمایند. این کار بسیار آسان بوده و نیازمند صرف زمان و هزینه‌های رفت و آمد نمی‌باشد و برای خرید مبلمان مشتری نیازی به طی کردن مسافت‌های طولانی در سطح شهر ندارد.

بنابراین با انتخاب روش‌های اینترنتی و خرید آنلاین مشتری می‌تواند از هر شهری به راحتی مبلمان مورد نظر خود را در بین برندهای معتبر پیدا کند و سفارش خود را ثبت نماید. در همین راستا نیز فروشگاه‌هایی که امکان فروش مبلمان به صورت اینترنتی را دارند نیز موظف به جلب اعتماد و ثابت کردن اعتبار خود هستند. درج نماد اعتماد الکترونیکی، ثبت آدرس و راه‌های ارتباطی می‌توانند از مواردی باشند که به سایت اعتبار می‌دهند.

ساخت سفارشی مبلمان خانگی در تولیدی­ها

برخی از مشتریان خاص‌پسند هستند، وسواس زیادی به خرج می‌دهند و ایده‌هایی در ذهن دارند که برای رسیدن به مدل مورد نظرشان فروشگاه مبلمان ممکن است بخشی از طرح، مدل و روکش مبل را تغییر بدهد تا نتیجه مطابق سلیقه مشتری بشود. در صورت وجود چنین امکانی دست مشتری در انتخاب بازتر شده و میزان رضایتشان از خرید نیز بیشتر می‌شود. فروشگاه‌های معتبر و برندهای تولیدکننده می‌توانند این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار بدهند.

Skip to content