مبلمان راحتی مدرن

 مبلمان راحتی مدرن

حتما روی مبل قدیمی خود نشسته‌اید و به تعویض آن با مبلمانی مدرن فکر می‌کنید. مبلمان راحتی مدرن می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک ست مبل ساده و با کیفیت هستند، بهترین گزینه باشد. در گذشته اغلب دوست داشتیم مبلمانی سلطنتی و منحصر به فرد داشته باشیم. اما امروزه با وجود خانه‌هایی کوچک‌تر با دکوراسیون مدرن، شرایط طوری تغییر کرده که به جای مبلمان سلطنتی با ابعاد بزرگ و طراحی پرکار، ترجیح می‌دهیم، مبلمان مدرن راحتی، خریداری کنیم.

بسیاری از مردم به خرید مبلمان راحتی علاقه‌مند شده‌اند. به این علت که این نوع مبلمان علاوه بر زیبایی مزیت‌های زیادی را به همراه دارد.

 

مبل راحتی مدرن و تکمیل دکوراسیون منزل

مبلمان بسته به نیاز و سلیقه افراد جامعه، در انواع متنوعی طراحی می‌شود و به دلیل وجود متریال‌های اولیه و ابزارهای مورد نیاز ساخت مبل، برای این طراحی‌ها در کشور محدودیتی وجود ندارد. مبلمان یکی از اصلی‌ترین وسیله‌هاییست که برای دکوراسیون خانه‌های مسکونی و ادارات خریداری می‌شوند که در میان انواع سبک‌ها و مدل‌ها مبل مدرن راحتی، یکی ار پرطرفدارترین نمونه‌ها محسوب می‌شود. در گذشته مبل‌های سلطنتی و کلاسیک طرفداران بیشتری داشتند اما امروزه به دلیل کمتر شدن متراژ خانه‌ها و بالا رفتن قیمت متریال و به طبع آن قیمت مبلمان کلاسیک تمایل افراد به خرید مبلمان مدرن راحتی بیشتر شده است.

اگر خرید مبلمان مدرن راحتی با دقت کافی صورت بگیرد، مبلمان تا سال‌های سال کیفیت و کارایی خود را خواهد داشت. به ویژه اگر کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در تولید مبلمان، مرغوب باشد. تنوع زیادی در طرح و مدل‌های مبلمان مدرن راحتی وجود دارد که در هنگام خرید با توجه به سلیقه و نیاز باید به آن‌ها توجه کرد و این مبل‌ها می‌توانند تکمیل‌کننده‌ی دکوراسیون خانه‌ها و محیط کار باشند.

 

ویژگی‌‌‌های یک مبل راحتی مدرن خوب

هر فردی علاقه دارد تا یک ست مبلمان راحتی در منزل خود داشته باشد و بتواند سال‌های سال از آن با خیالی راحت استفاده کند. مبل‌های راحتی بهترین وسیله برای استراحت بعد از کار، سرگرمی با دوستان، تماشای تلویزیون و دورهمی‌های خانواده‌گی هستند. در می‌توان گفت بسیاری از فعالیت‌ها و تفریحات خانوادگی بر روی مبلمان راحتی انجام می‌شود.

در هنگام انتخاب و خرید مبلمان راحتی مدرن بهتر است مواردی را مد نظر داشته باشیم. هر یک از مدل‌های مختلف از مبل مدرن راحتی، مزایا و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. اما در هنگام خرید مبل بهتر است بدانیم که یک دست مبل راحتی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چه نکاتی را باید مورد توجه قرار بدهیم.

 

فراهم کردن راحتی بیشتر

مبل‌های راحتی مدرن زیبایی خاصی به محیط اطراف می‌دهند و در حالی که نشیمن بسیار راحتی دارند، نسبت به سایر مبلمان‌ها و کاناپه‌های معمولی سبک‌تر هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید.

بالشتک‌هایی روی مبلمان مدرن راحتی قرار داده می‌شود که احساس راحتی این مبلمان را چندین برابر می‌کنند. با انتخاب مبل مدرن راحتی می‌توانید از گذراندن اوقات خوش و راحت، اعضای خانواده خود بر روی این نوع مبلمان مطمئن باشید.

 

تنوع در طرح

یک مبل راحتی خوب باید هم از نظر بصری زیبایی کافی و خاص خود را داشته باشد و هم طراحی متناسبی را دارا باشد. زمانی که به فروشگاه‌های مختلف مبلمان برای خرید می‌روید، انواع سبک و طرح‌های مختلف مبل‌های مدرن را مشاهده می‌کنید.

در این سبک کوسن‌هایی بر روی مبل راحتی قرار داده می‌شوند که علاوه بر راحتی به زیبایی بصری مبل راحتی نیز اضافه می‌کنند.

استفاده از رنگ‌‌‌های خنثی

از ویژگی های بارز مبلمان راحتی مدرن این است که  معمولا رنگ‌های خنثی و طیف رنگی خاکستری یا طوسی دارند. اما در نهایت برای انتخاب رنگ مبل دست باز است و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

مبل‌‌‌های چندمنظوره

در بعضی از مدل‌های مدرن مبل به دلیل چند منظوره بودن مزیت‌های مختلفی وجود دارد. بعضی از نمونه‌ها به صورت تخت‌خواب‌شو هستند و بعضی مدل‌ها کشوها و محفظه‌هایی برای قرار دادن وسایل دارند. این مدل‌ها علاوه بر اینکه حس راحتی و آرامش را برای اعضای خانواده ایجاد می‌کنند، از نظر اقتصادی نیز برای خریداران به صرفه هستند.

مبل تخت خواب‌شو این ویژگی را دارد که در کمترین زمان ممکن به تخت خواب و مجددا به مبل تبدیل بشود.

 

ماندگاری بالا

اگر از چوب با کیفیت برای ساخت مبل مدرن استفاده شده باشد می‌توان گفت این نوع مبلمان نسبت به مبلمان کلاسیک ماندگارتر است. بنابراین اگر بین انتخاب مبل کلاسیک و مدرن تردید دارید می‌توان گفت مبل مدرن برای شما گزینه بهتری است.

یکی از مواردی که در کیفیت و دوام بیشتر مبلمان مدرن می‌تواند تاثیرگذار باشد، میزان مرغوب بودن چوب است.

 

5 نکته مهم در هنگام خرید مبلمان راحتی مدرن

در ادامه این مطلب به ۵ نکته مهمی که بهتر است در موقع خرید مبلمان راحتی مدرن در نظر داشته باشیم اشاره می‌کنیم. ممکن است با وجود تنوع بالا، شما نیز برای خرید این مبل‌ها دچار سردرگمی شوید و ندانید چه مواردی برای خرید مبل راحتی مدرن اهمیت بیشتری دارند.

 

بدانید که چه طرحی از مبل را دوست دارید!

برای خرید راحت‌تر بهتر است ابتدا انواع مدل‌های مبلمان راحتی مدرن را بررسی کنید و بعد از آن به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری بروید. اگر می‌خواهید سفارش اختصاصی داشته باشید حتما مدل‌های بیشتری را در نظر بگیرید. خوشبختانه در بازارهای مبلمان کشور ما نیز تنوع زیادی در طراحی و مدل‌ها وجود دارد.

به رنگ مبل و تاثیر آن در دکوراسیون توجه داشته باشید.

انتخاب رنگ مبلمان شما بستگی زیادی به دکوراسیون داخلی منزل مانند رنگ دیوارها، پرده‌ها و کف اتاق دارد. مثلا اگر فضای داخلی تم رنگی تیره دارد، انتخاب مبلمانی با رنگ روشن می‌تواند به دلبازی و جلوه‌ی بهتر دکوراسیون کمک کند و در صورتی که فضای دکوراسیون رنگی روشن و یکدست دارد می‌توانید برای ایجاد کنتراست، مبلمانی با رنگ تیره انتخاب کنید.

 

اندازه مبل را به دقت بررسی کنید.

قبل از اقدام به خرید مبلمان، روی یک برگه محل قرار گرفتن مبل و متراژ فضای مورد نظر را با دقت ترسیم کنید و هنگام خرید این برگه را به همراه داشته باشید. در زمان انتخاب نیز ابعاد مبل و به ویژه فضایی را که در نهایت برای چیدمان درست نیاز دارد، اندازه‌ بگیرید. در بعضی مدل‌های کاناپه مبل‌های راحتی دسته‌های بزرگی دارند که بهتر است این ابعاد را نیز مد نظر داشته باشید.

 

به چه تعداد مبل نیاز دارید؟

‌‌مبلمان راحتی معمولا با توجه به تعداد نفرات مورد نظر تولید می‌گردند. یعنی می‌توانید تعداد نفرات مبلمان را با توجه به نیاز افزایش یا کاهش بدهید. بنابراین قبل از خرید مبلمان به این موضوع توجه داشته باشید که برای قرار دادن مبلمان با چه تعداد نفراتی فضا دارید و با توجه به تعداد افراد خانواده بهتر است مبلمان چند نفره باشد.

 

نحوه حمل و نقل را بررسی کنید.

برای جابه‌جایی و حمل مبلمان از راه پله‌ها و درب‌های ورودی، به فضایی متناسب با ابعاد مبلمان و کاناپه‌ها نیاز دارید. پس بهتر است به این نکته نیز دقت کنید که امکان جابه‌جایی و منتقل کردن مبلمان مورد پسند شما از طریق راه‌پله‌ها و آسانسور حمل بار وجود دارد یا خیر.

 

قیمت یک دست مبل راحتی چقدر است؟

قیمت نهایی یک ست مبلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و مواردی مثل جنس چوب، نوع پارچه، برند تولید کننده، تعداد نفرات و بسیاری از این موارد می‌توانند در آن تاثیرگذار باشند و با توجه به کیفیت هر یک از متریال، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است بعد از مقایسه مدل‌ها و کیفیت مبلمان، بهترین مدل را با توجه به میزان بودجه خود انتخاب و خریداری کنید.

 

مبل راحتی برای دکوراسیون کلاسیک هم مناسب است؟

مبل راحتی می‌تواند نقش اصلی را در دکوراسیون مدرن داشته باشد و حتی در برخی از مدل‌ها، تکمیل‌کننده‌ی دکوراسیون کلاسیک و لاکچری باشد. معمولا مبل‌های راحتی که برای دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شوند، رنگ‌هایی تیره دارند یا روکش آن‌ها از جنس چرم است تا مناسب دکوراسیون کلاسیک باشند.

به هر حال مبل‌های راحتی در اغلب موارد برای دکوراسیون‌های مدرن گزینه ایده‌آلی هستند، اما در صورت نیاز و با توجه به مدل، این مبل‌ها را می‌توان برای چیدمان در دکوراسیونی با سبک‌ کلاسیک نیز انتخاب کرد.

 

خرید ‌‌مبل مدرن راحتی برای جهیزیه عروس و نکات مهم آن

مبلمان راحتی مدرن مزیت‌های زیادی دارند. از جمله این مزایا می‌توان به تنوع بالا در طرح و رنگ، ماندگاری و امکان جابه‌جایی راحت به هنگام اسباب‌کشی را نام برد. به همین دلیل این روزها جوانان به ویژه عروس و دامادها این سبک مبلمان را برای جهیزیه و منزل جدید خود انتخاب می‌کنند و این نوع مبلمان برای دکوراسیون‌های امروزی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

در زمان انتخاب مبل راحتی برای جهیزیه عروس، بهتر است در انتخاب طرح و رنگ مبل دقت بیشتری داشته باشید. مبل مدرن راحتی بهتر است با سایر اجزای دکوراسیون خانه از نظر طرح و رنگبندی هماهنگ باشد.

 

جمع‌بندی

برای افرادی که قصد تعویض یا تغییر در دکوراسیون داخلی منزل خود را دارند، مبلمان راحتی مدرن یکی از بهترین گزینه‌هاست که با طرح‌های متنوع و رنگ‌های مختلف در بازار قابل ارائه هستند. برای افراد سخت‌پسند و کسانی که طرح خاصی از مبلمان در ذهن‌شان دارند نیز این امکان وجود دارد تا مدل دلخواهشان را به تولیدکنندگان سفارش دهند.

Skip to content