تخت خواب دو نفره 180

از سری تخت خواب‌های پرکاربرد و پرفروش، تخت‌خواب سایز ۱۸۰ یا همان تخت دو نفره است. برای اینکه بتوانید تخت‌خوابی مناسب و متناسب با شرایط فردی و خانه خود تهیه کنید، بهتر است به برخی نکات کلیدی توجه داشته باشید. اینکه چه نوع تختی باید تهیه و اصلا چه سایزی برای شما مناسب است نیز از مواردی هستند که قبل از خرید باید مد نظر داشته باشید.

در این مطلب به موارد مهمی در این باره می‌پردازیم و همچنین نکات کاربردی در مورد سایز تخت‌خواب و سایر مواردی که برای داشتن خریدی خوب و سرشار از رضایت، لازم است را نیز بررسی می‌کنیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید و تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در این‌باره بدست بیاورید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تخت خواب سایز 180 چه تخت خوابی است؟

تخت خواب ۱۸۰ دو نفره از انواع تخت خواب‌هایی است که معمولا برای چیدمان ایده‌آل و درست، به فضای بیشتری نیاز دارد. بنابراین برای خانه‌هایی با اتاق‌های خواب بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند. این نوع تخت‌خواب به مراتب هزینه خرید و قیمت بالاتری دارند و به همان نسبت ظاهر شیک و مدرن‌تری را به محیط اطراف خود می‌بخشند.

تخت خواب‌های سایز ۱۸۰ با نام تخت کینگ نیز شناخته می‌شوند بنابراین اگر جایی اسم کینگ برای تخت خواب به گوشتان خورد، منظور همان تخت سایز ۱۸۰ است. طول این تخت‌ها ۲ متر و عرض آن‌ها ۱۸۰ سانتی‌متر می‌باشد که به دلیل فضای بیشتری که برای خواب در اختیار قرار می‌دهند، تجربه خوابی سرشار از آرامش را به وجود می‌آورند. اگر طول و عرض تخت هر دو ۲ متر باشد، به این تخت خواب سوپرکینگ گفته می‌شود.

به طور استاندارد در این نوع از تخت‌ها برای هر فرد حدود ۹۰ سانتی‌متر فضا وجود دارد که این فضا برای افرادی که هنگام خوابیدن جابه‌جایی بیشتری داشته، یا برای خواب وسعت بیشتری نیاز دارند نیز مناسب است. این ابعاد تخت برای بعضی از زوج‌هایی که می‌خواهند فرزند کوچکشان را موقع خواب بین خودشان قرار دهند نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

در ادامه در خصوص موارد کلیدی انتخاب تخت‌خواب و این که چه نوع تختی مناسب هر محیطی است بیشتر صحبت خواهد شد.


عوامل مهم پیش از خرید تخت دونفره

برای آشنایی با موارد مهمی که قبل از خرید تخت خواب دونفره با ابعاد ۱۸۰ باید به آن‌ها توجه کرد و قبل از پرداخت هزینه، باید در نظر گرفته شوند، مطلب پیش رو را مطالعه نمایید.


محل قرار گرفتن

فضای کافی در اتاق خواب این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی سرویس خواب خود را با ابعاد ۱۸۰ انتخاب کرده و چیدمان کنید. این نوع تخت خواب علاوه بر زیبایی ظاهری، راحتی شما را نیز فراهم می‌کند. دقت کنید که باید در اطراف تخت فضایی باز برای راه رفتن و قرار دادن میز‌های پاتختی و میز آرایش نیز وجود داشته باشد. بنابراین به هر قیمتی این سایز از تخت را برای اتاق خواب خود تهیه نکنید و قبل از اقدام به خرید، ابعاد اتاق را به درستی اندازه‌گیری کرده و از چیدمان مناسب تخت در این فضا اطمینان حاصل کنید.


نوع و اندازه فریم تخت

اندازه و ابعاد فریم تخت با توجه به طراحی و جنس فریم ممکن است به ابعاد تخت اضافه کند و تخت خواب علاوه بر سایز تشک ابعادی بیشتر از ۱۸۰ سانتی‌متر و ۲ متر را داشته باشد. فریم‌ها انواع مختلفی دارند. از انواع جنس‌های فلزی، چوبی تا فریم‌هایی با روکش پارچه که باید هنگام خرید فضایی را که در نهایت سرویس خواب اشغال می‌کند، به درستی محاسبه کرد.


تخت را برای چند نفر می‌خواهید؟!

برخی از افراد تنها می‌خوابند، بنابراین حتی اگر فضای کافی را برای قرار دادن سرویس خواب ۱۸۰ دارند، نیز بهتر است بدانند که شاید نیازی به صرف هزینه و اشغال فضای زیاد نباشد و می‌توان سایر سایزها را نیز بررسی کرد. اما در صورتی که شما با این موارد مشکلی ندارید، این نوع سرویس خواب برایتان گزینه‌ی خوبیست. در نهایت تعداد افرادی که قصد خوابیدن روی تخت را دارند نیز عامل مهم دیگری است. بنابراین زوج‌ها نیز با توجه به جسه و میزان راحتی مد نظرشان می‌توانند سایز تخت دو نفره خود را انتخاب کنند که در صورت داشتن فضای کافی، تخت با ابعاد ۱۸۰ گزینه‌ای ایده‌آل است.

بودجه خود را مشخص کنید

انواع فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر قیمت حدودی سایزهای مختلف و تخت‌خواب ۱۸۰ را در اختیار شما قرار می‌دهند. تخت با ابعاد ۱۸۰ فضای بیشتری را اشغال می‌کند، طبیعتا مواردی مثل فریم، ابعاد، نوع تخت و طراحی آن می‌تواند روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر روی بودجه محدودیت دارید، توجه به این موارد اهمیت ویژه‌ای دارد و بهتر است پیش از خرید، مدل و طرح تخت را نیز در نظر داشته باشید.


چرا به تخت جدید نیاز دارید؟!

چه زمانی به خرید تخت خواب جدید نیاز داریم؟ و چه مواردی می‌تواند روی تصمیم‌گیری ما در خرید تخت‌خواب و ابعاد آن تاثیرگذار باشد؟ در ادامه این مطلب به بررسی نکاتی می‌پردازیم که در خرید تخت خواب جدید تاثیر دارند.

یکی از مواردی که می‌تواند روی خرید موثر باشد، این است که بعد از بازسازی خانه‌ها، خرید وسایل نو و هماهنگ با دکوراسیون جدید، یک ضرورت محسوب می‌شود و در این شرایط اگر برای قرار دادن سرویس خواب، بعد از بازسازی فضای بیشتری را در نظرگرفته باشید خرید تخت خواب سایز ۱۸۰ می‌تواند برای شما انتخابی ایده‌آل باشد.

قدیم و کهنه شدن یا نیاز به داشتن تخت خوابی راحت‌تر و بزرگ‌تر نیز می‌تواند افراد را به فکر خرید تخت‌خواب جدید بیاندازد. در این شرایط، ممکن است خرید تخت جدید با همان سایز قبلی باشد یا برای داشتن فضایی بیشتر تخت‌خواب بزرگ‌تری خریداری شود.

اگر فرزندان خانواده در حال بزرگ شدن باشند و برای خواب به فضای بیشتری نیاز داشته باشند نیز با خرید تخت خوابی جدید با سایزهای بزرگتر می‌توانید لذت خوابی پر از آرامش را به آن‌ها هدیه بدهید.


بررسی نکات تکمیلی

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا تخت خواب سایز ۱۸۰ بخرید، انتخاب نوع تشک برای تخت را نیز باید مورد بررسی قرار بدهید. در ادامه به بررسی این مورد نیز می‌پردازیم.

برای تخت خواب‌ها انواع فریم وجود دارد که انتخاب این فریم‌ها با توجه به سلیقه، نوع دکوراسیون و البته میزان فضای اتاق خواب انجام می‌شود. فریم‌های چوبی نمایی جذاب و کلاسیک به محیط می‌دهند که امروزه می‌توانید از بین آن‌ها مدل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این فریم‌ها علاوه بر اینکه حس خوبی از طبیعت را القا می‌کنند، دوام و مقاومت بالایی نیز دارند.

فریم‌های فلزی با رنگ‌ها و مدل‌های متنوع نیز برای ایجاد دکوراسیونی جدید در اتاق خواب مناسب هستند و نسبت به سایر فریم‌های موجود غالبا قیمت پایین و مناسب‌تری دارند و انتخاب افراد بسیار زیادی می‌باشند.

انواع فریم‌های چرمی و پارچه‌ای نیز به تازگی مورد استقبال خریداران زیادی قرار گرفته است که محیط را بسیار شیک و زیبا می‌کند.

انواع متنوعی از تشک‌ها در بازار موجود هستند که نوع جدید‌تر آن‌ها به تشک طبی شناخته می‌شود و نوع قدیم آن با انعطاف بالاتر به تشک فنری معروف است. تشک‌های فنری با کارکرد معمولی و گاهی ایجاد صدای فنرها به مرور زمان منسوخ شده و جای خود را به مدل‌های جدیدتری داده‌اند.

بر حسب شرایط و سلیقه‌ افراد گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب تشک وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان تشک بادی، تشک لاتکس، تشک آبی و … را نام برد. یکی از انواع جدید تشک‌ها، تشک مموری فوم می‌باشد که با توجه به فرم بدن تغییر شکل می‌دهند و قیمت بالاتری نیز دارند.


کلام پایانی

برای تهیه تخت خواب دو نفره ۱۸۰، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشیم که رعایت آن‌ها به ما در خرید یک تخت خواب مناسب کمک بسیار زیادی می‌کند. در این مطلب نیز سعی شد تا مهم‌ترین این موارد از جمله فضای کافی اتاق، جسه و وزن افراد، تعداد نفرات و بودجه، همگی مورد بررسی قرار بگیرند و قبل از خرید به آن‌ها نگاهی ویژه شود. همچنین انتخاب درست فریم تشک و نوع آن نیز در رسیدن به رضایت کامل و راحتی هنگام خواب بسیار موثر است.

بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید تخت خوابی جدید را برای خود دارید، حتما این موارد را به دقت بررسی کنید تا بتوانید تجربه خریدی راحت و شیرین را داشته باشید.

Skip to content