تخت خواب اسپرت

راهنمای جامع خرید تخت خواب اسپرت

بعد از یک روز کاری سخت و پرمشغله همه‌ی ما به استراحت در یک مکان مناسب و تخت خوابی راحت نیاز داریم. تخت خواب بهتر است متناسب باشد و بتواند زیبایی دکوراسیون اتاق را نیز تحت تاثیر قرار بدهد. قصد داریم در این مطلب به بررسی ویژگی‌های تخت خواب اسپرت بپردازیم و شما را با مزایای این سبک تخت خواب بیشتر آشنا کنیم.

ویژگی‌های تخت خواب‌ اسپرت چیست؟

تخت‌خواب‌های اسپرت ظاهری شیک و ساده دارند که تجملات و تزئینات نیز در آن‌ها به کار نرفته است. این سبک از تخت خواب در بین جوانان طرفداران زیادی دارد و موارد زیر از ویژگی‌های اصلی تخت خواب اسپرت هستند.

ساختار ساده و بی‌پیرایه

اگر سری به بازار بزنید در یگ نگاه ظاهر ساده‌ی تخت‌های اسپرت را می‌بینید. همین ویژگی موجب شده تا خریداران بسیار زیادی این سبک تخت خواب را بپسندند. در طراحی تخت اسپرت از خطوط موازی و صاف استفاده شده و در این تخت‌ها منبت‌کاری و نقوش ریز دیده نمی‌شوند.

قابلیت طراحی با انواع متریال‌ها

ساخت تخت خواب‌های اسپرت با چوب‌های طبیعی یا MDF انجام می‌شود و خریداران می‌توانند متناسب با بودجه و سلیقه‌ی خود مدل مورد نظرشان را انتخاب کنند.

ساختار محکم تخت خواب

ساختار تخت اسپرت بسیار محکم است و حتی وزن‌های بسیار بالا را تحمل می‌کند و به گونه‌ای طراحی می‌شود که خلل و فرجی در آن وجود ندارد. بنابراین گرد و غبار روی آن جمع نمی‌شود و در نتیجه موجب بیماری تنفسی یا پوستی نخواهد شد.

تنوع رنگ

رنگبندی تخت‌های دو نفره و تک نفره اسپرت بسیار متنوع است. بنابراین می‌توان به راحتی و متناسب با کفپوش و دیوارپوش‌ها رنگ مناسب تخت را بدون محدودیت انتخاب کرد. این ویژگی برای جوانان و نوجوانان که به دنبال رنگ‌هایی شاد و خاص هستند، می‌تواند بسیار جالب باشد.

نکات مهمی که قبل از خرید تخت خواب اسپرت باید به آن توجه کنیم

خریداران این انتظار را دارند تا وسیله‌ی خریداری شده تا مدت طولانی برایشان قابل استفاده باشد. کیفیت محصول در کارایی و ماندگاری آن بسیار موثر است اما در هنگام خرید تخت خواب اسپرت بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشید.

مدل تخت خواب

انواع مدل‌های تخت خواب به صورت جک‌دار، کشودار یا تاشو طراحی و تولید شده‌اند. در این صورت خریداران با هر سلیقه می‌توانند تخت خواب مناسب با فضای اتاق خواب خود را تهیه کنند. برای اتاق خواب‌های کوچک هم تخت خواب تاشو گزینه ایده آلی است که می‌توان در موقع نیاز از آن استفاده کرد و در سایر مواقع فضای اتاق خواب برای استفاده در دسترس باشد.

همچنین برای اتاق خواب کودک نیز می‌توان تخت خواب اسپرت کشودار خریداری کرد تا وسایل و اسباب بازی‌های ریز در کشوها قرار داده شوند.

گارانتی تخت خواب اسپرت

خریداران می‌توانند از گارانتی و خدمات پس از فروشی که تولیدکنندگان و برندهای معتبر برای محصولات خود تعیین می‌کنند، بهره‌مند شوند و در صورتی که کیفیت در حد انتظارشان نبود و تخت خریداری شده مشکلی داشت از خدمات گارانتی استفاده کنند.

ابعاد استاندارد تخت خواب

استاندارد بودن ابعاد تخت یکی از موارد دیگریست که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. ابعاد تخت باید متناسب با جسه‌ی فردی که قرار است روی آن بخوابد سفارش داده شود. در بیشتر مدل‌های تخت خواب اسپرت ابعاد تخت ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتی‌متر است.

تخت خواب اسپرت برای افراد بسیار قد بلند و کسانی که وزن بالایی دارند با ابعاد متفاوتی تولید می‌شود و این تخت‌ها طول و عرض بیشتری دارند. ارتفاع تخت نیز در حالت استاندارد ۳۵ تا ۴۵ سانتی‌متر است و در صورتی که این ارتفاع بیشتر یا کمتر بشود با در نظر گرفتن ارتفاع تشک تخت، خوابیدن روی آن راحت نخواهد بود.

وزن تخت خواب

از موارد مهم دیگری که در هنگام خرید تخت بهتر است در نظر داشته باشید وزن آن است. وزن بالا و سنگین بودن تخت خواب همیشه نشانه‌ی کیفیت بالای آن نیست و این تصور که تخت‌های حجیم و سنگین حتما کیفیت و استحکام بیشتری دارند، کاملا غلط است.

تخت‌های اسپرت با وزن کم و سبک انتخاب بهتری هستند زیرا علاوه بر اینکه به راحتی جابه‌جا می‌شوند به کفپوش اتاق خواب آسیبی نمی‌رسانند و در نتیجه خریدار متحمل هزینه‌های اضافی نخواهد شد.

قیمت تخت خواب اسپرت

قیمت تخت خواب اسپرت یکی از ملاک‌هایی است که قبل از خرید انواع تخت خواب اسپرت باید مورد توجه قرار بگیرد. متریال‌هایی که در ساخت تخت به کار گرفته می‌شود نیز در قیمت نهایی تخت تاثیرگذارند. از طرفی هرچقدر ابعاد تخت بزرگتر باشد نیز قیمت آن بالاتر می‌رود.

تخت  خواب اسپرت برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

سوال مهمی که ممکن است هنگام خرید تخت خواب اسپرت مطرح شود این است که این نوع تخت برای استفاده در دکوراسیون‌های مدرن بهتر است یا اینکه در دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده می‌شود؟ در واقع سادگی تخت خواب اسپرت و نداشتن زرق و برق‌های اضافی آن را برای چیدمان در کوراسیون‌های مدرن مناسب کرده است. دکورهای کلاسیک پر زرق و برق هستند و تجملات به کار رفته در این دکوراسیون‌ها با تخت خواب اسپرت هم‌خوانی ندارد.

در نهایت طرفداران سبک مدرن از خرید تخت خواب اسپرت برای اتاق خوابشان با دکوزاسیونی مدرن بیشتر استقبال می‌کنند. .

تخت خواب اسپرت ارزان‌تر است یا تخت خواب کلاسیک؟

اگر برای خرید تخت بودجه‌ی محدودی دارید و به دنبال خرید مناسب‌ترین نوع تخت خواب هستید ما به شما تخت خواب اسپرت را پیشنهاد می‌کنیم. به این دلیل که تخت‌خواب‌های کلاسیک برای تولید به زمان بیشتری نیاز دارند و به دلیل داشتن جزئیات بیشتر قیمت بالاتری نیز دارند.

تخت اسپرت به دلیل سادگی و نداشتن قطعات و جزئیات اضافه، قیمت بالایی ندارد.

جمع بندی

یکی از انواع تخت که طرفداران زیادی در بین جوانان دارد، تخت خواب اسپرت است. در طراحی اسن تخت‌ها سادگی قالب است و زرق و برق زیادی ندارند. به همین دلیل به سادگی با سایر وسایل اتاق ست می‌شوند. در این مطلب به ساده‌ترین نکاتی پرداختیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید تخت خوابی مناسب را خریداری کرده و از نتیجه راضی باشید.

Skip to content