مبل نشیمن

لاپیاز

مبل نشیمن

به این نکات در خرید مبل نشیمن دقت کنید

اینکه چقدر فضای منزل شما راحت باشد به نوع مبل نشیمن که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد چون تغییرات زیادی در ظاهر این فضا ایجاد می‌کند. با انتخابی مناسب می‌توانید اتاق نشیمن دنج و راحتی را برای وقت گذراندن با خانواده و اطرافیانتان به وجود بیاورید. برای فضای نشیمن بهتر است مواردی مثل چیدمان، طراحی اتاق، دکوراسیون و سبک مورد نظرتان را بررسی کرده تا در نهایت مبلمانی بی‌نقص داشته باشید.

جزئیاتی که مطرح شد برای رسیدن به فضای نشیمن ایده‌آل بهتر است با هم هارمونی و هماهنگی داشته باشند. پس بهتر است قبل از خرید بررسی شوند. در این مطلب به شما نکاتی را ارائه می‌دهیم تا در خرید درست به شما کمک کنند؛ پس با ما همراه باشید.

اهمیت مبل نشیمن در زیبایی منزل
در انتخاب اندازه مبل دقت کنید

هنگام خرید مبل نشیمن باید جنبه‌های مختلفی را در نظر داشته باشید. اینکه در اتاق نشیمن چقدر فضا دارید و چه وسایل یا مبلمان دیگری را می‌خواهید در آنجا قرار بدهید. به کل اتاق نگاه کنید و در مورد میزان فضایی که قصد دارید با مبل پر کنید تصمیم بگیرید. شاید دوست داشته باشید یک مبل تک خاص یا یک جلومبلی نیز در اتاق نشیمن داشته باشید.

نحوه جهت‌گیری مبل را مشخص کنید

مهم‌ترین بخش بعد از خرید مبل نشیمن تصمیم‌گیری در مورد محل قرار‌گیری آن است. این بستگی به آن دارد که شما به تماشای تلویزیون و نشستن روی مبلمان علاقه دارید و لذت می‌برید یا اینکه ترجیح می‌دهید در کنار شومینه یا پنجره‌ای دلباز فضایی مناسب گپ زدن مهیا کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید در فضایی باریک مبلمان با عمق زیاد ممکن است اتاق را باریک‌تر کند.

در اتاق نشیمن می‌توان مبلمان را به دیوار تکیه داد یا برای جداسازی فضای بزرگ‌تر مبل نشیمن را در وسط اتاق چیدمان کرد یا به وسیله‌ی یک مبل ال فضایی دنج در مکانی بزرگتر ایجاد کرد تا پشت مبل به‌عنوان جداکننده اتاق عمل کند. این چیدمان می‌تواند برای پلان‌بندی یک فضای بزرگ بسیار هوشمندانه باشد.


مدل مبل نشیمن را انتخاب کنید

مدل‌های محبوبی برای مبل نشیمن وجود دارند که مبل‌های مستطیلی بسیار محبوبند و مبل‌های ال انتخاب خوبی به شمار می‌آیند. می‌توانید بسته به اندازه و نوع مبلی که انتخاب کرده‌اید آن را به صورت نیم‌دایره‌ای یا دایره‌ی کامل در اطراف میز جلومبلی بچینید.


اهمیت جنس پارچه مبل را فراموش نکنید

جنس پارچه مبل اهمیت ویژه‌ای دارد که هنگام خرید بهتر است با توجه به اولویت‌هایتان جنس آن را انتخاب کنید. اگر حیوان خانگی و یا کودک دارید از خرید مبلی که به‌راحتی کثیف می‌شود و یا نگهداری آن‌ها سخت است خودداری کنید و اگر شیک بودن اتاق نشیمن اولویت اصلی شما است، می‌توانید پارچه مبل چرمی خریداری کنید.

پارچه‌های ابریشمی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند و بهتر است برای مبلمان‌هایی انتخاب شوند که در قسمت پذیرایی هستند و به ندرت و کمتر استفاده می‌شوند. برای اتاق نشیمن و فضایی که بیشتر از مبلمان آن استفاده می‌کنید. پارچه میکروفایبر بهترین انتخاب است. این پارچه‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و ظاهر جذابی دارند. اگر طول عمر مبل برای شما مهم باشد پارچه‌های چرم نیز گزینه خوبی هستند.


استایل موردنظرتان را انتخاب کنید

مبل را به چه منظوری قصد دارید استفاده کنید؟ بله، درست است که هدف اصلی «نشستن» است، اما این کافی نیست. برای مثال، آیا مبل را برای اتاق بچه‌ها که در طبقه بالا است و بچه‌ها با دوستانشان در آنجا بازی می‌کنند می‌خواهید؟ آیا این مبل را برای اتاق نشیمن رسمی می‌خواهید که وقتی مهمان دارید در آنجا از آن‌ها پذیرایی می‌کنید؟ و یا اینکه اتاقی است که هر روز با خانواده تلویزیون تماشا می‌کنید؟

برای انتخاب مبل، سبک اتاق نشیمنتان را نیز در نظر بگیرید. اگر سبک دکوراسیون اتاق نشیمن شما مینیمال است، ویژگی‌های مبل باید جوری باشد که با این سبک هماهنگ باشد. البته می‌توانید سبک‌های مختلف را با هم ترکیب کنید، به‌عنوان‌مثال مبل ویکتوریایی را در فضایی مدرن قرار دهید.

اگر صندلی‌های کناری، میز غذاخوری و کنسول شما همگی بیشتر سبک کلاسیک دارند، بهتر است مبل کلاسیک تهیه کنید. به همین ترتیب اگر استایل خانه شما مدرن است، پیشنهاد می‌شود که مبل مدرن خریداری کنید.

هر یک از موقعیت‌های بالا سبک متفاوتی از مبل را می‌طلبند. مبلی که رسمی‌تر است راحتی کمتری دارد، ساختارمندتر بوده و پشتی صاف‌تری دارد. به همان نسبت مبل‌هایی که در هنگام تماشای تلویزیون استفاده می‌کنید باید نرم و راحت‌تر باشند و روی آن دراز بکشید و احساس راحتی بیشتری کنید.


مبل و فضای نشیمن را اندازه بگیرید

اگر قبل از خرید مبل اتاق نشیمن را اندازه‌گیری نکنید، ممکن است مبل برای فضای مدنظرتان خیلی بزرگ یا کوچک باشد. اندازه ورودی درب‌ها نیز مهم است، چرا که ممکن است مبل شما اندازه استانداردی داشته باشد ولی از درب ورودی شما یا راه‌پله عبور نکند.

اندازه‌گیری عمق مبل و اندازه جلومبلی هم بسیار مهم است. و باید فاصله ۵۰ سانتی‌متری از جلوی مبل تا میز جلو متری را نیز در نظر بگیرید. عمق مبل راحتی معمولا تا یک متر می‌رسد و اندازه میز جلو مبلی با توجه به سبک هر مبلمان متفاوت است.

اگر مبل راحتی می‌خرید، مطمئن شوید که تمام بخش‌هایش راحت است. اگر دوست دارید روی کاناپه چرت بزنید و روی آن  دراز بکشید باید ببینید آیا برای چرت زدن راحت است یا خیر. پشتی کاناپه باید تکیه‌گاه مناسبی برای کمر شما باشد به‌طوری‌که پاهای شما روی زمین صاف باشد و پشت زانوها کمی جلوتر از بالشتک پایینی مبل قرار گیرند.


رنگ و نقش مدنظرتان را انتخاب کنید

رنگی را برای مبلمان خود انتخاب کنید که دوست دارید و به این زودی‌ها از آن خسته نمی‌شوید. رنگ‌های خنثی نیز می‌توانند انتخاب خوبی باشند. چون به راحتی با تم‌های رنگ مختلف ست می‌شوند و می‌توانید برای کاناپه‌هایتان با رنگ خنثی، کوسن‌های زیبا و رنگی انتخاب کنید. و آن‌ها را با وسایل دیگر مثل تابلوهای هنری ست کنید.

زمانی که در اتاق هستید به این فکر کنید که دوست دارید اتاق چه حسی داشته باشد. اگر دوست دارید فضایی باصفا و هیجان‌انگیز داشته باشید، مبل با رنگ شادتر انتخاب کنید. آیا دوست دارید اتاق نشیمنتان حس آرامی و خاموشی را انتقال دهد؟ پس مبل با رنگ خنثی انتخاب کنید، یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای مبل نشیمن رنگ طوسی است. با مبل طوسی ایده‌های اتاق نشیمن زیادی را می‌توانید اجرا کنید. رنگ طوسی را به عنوان یک رنگ خنثی می‌توان با طیف وسیعی از رنگ‌ها ست کرد.


قاب مبل را چک کنید

یکی از پایه‌های جلو را بالا بیاورید و ببینید که آیا پایه دیگر نیز بلند می‌شود یا خیر؛ اگر هنوز زمین را لمس می‌کند به این معناست که قاب ضعیف است.  برای اینکه مبل راحت و بادوامی داشته باشید قبل از خرید حتماً قاب مبل را چک کنید تا از محکم بودن آن مطمئن شوید.


به دسته مبل هم دقت کنید

برای دسته‌های مبل انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند؛ اغلب افراد به سبک دسته مبل دقت نمی‌کنند! حتماً قبل خرید به نوع راحتی و استحکام آن دقت کنید. در خانواده‌ای که کودکانی فعال دارند، یکی از بخش‌های مبل که بیشتر آسیب می‌بیند دسته‌ها هستند. دسته‌های مبل را امتحان کنید و مطمئن شوید که وقتی به آن‌ها تکیه می‌دهید، بسیار محکم هستند.

حتماً بالشتک‌های نشیمن مبل را هم امتحان کنید

بالشتک‌های نشیمن در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. اگر راحتی اولویت شماست، مدل نرم و راحت‌تری خریداری کنید، ولی اگر برای محیط رسمی قصد خرید دارید، بهتر است مبلی با بالشتک‌های محکم که شکل خود را حفظ می‌کند خریداری کنید.


سبک زندگی خود را در نظر بگیرید

قبل از بررسی سبک‌های مختلف مبل، سبک زندگی خود و کارایی که از یک مبل در زندگی روزمره نیاز دارید را در نظر بگیرید. اگر خانواده بزرگی دارید، بهترین انتخاب برای شما مبل سکشنال یا L شکل است. اگر حیوان خانگی یا کودک دارید، بهتر است مبلی که پارچه آن ضد لک نیست و یا روشن است انتخاب نکنید. در صورتی که اولویت شما آرامش و راحتی است می‌توانید مبل‌های تختخواب‌شو را انتخاب کنید.


کلام آخر

اگر در هنگام خرید مبل انتخاب درستی داشته باشید، عناصر خاص یک مبلمان می‌توانند احساس بسیار خوب و فضایی گرم در خانه شما ایجاد کنند و مهمانان در خانه شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند.. ما با ارائه‌ این نکات سعی کردیم تا به شما کمک کنیم که برای خرید مبل نشیمن انتخاب درستی داشته باشید. حال شما نکات لازم را برای خرید یک مبل می‌دانید، کافی است این نکات را به خاطر بسپارید و برای خرید اقدام کنید و اتاق نشیمن زیبا برای خانه‌ای رؤیایی بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Skip to content