۱-تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت مبلمان (Augmented Reality)

حتما تا به حال قبل از خرید مبلمان برای خانه خود به این فکر کرده‌اید که آیا این مبلمان به سبک خانه شما و باقی اشیاء و قطعات مبلمان فعلی تان می آید یا نه. اما تا وقتی که مبلمان دقیقا سرجای خودش قرار نگرفته رابطه آن با خانه به طور کامل مشخص نمی شود و نمی توان مطمئن بود. این تکنولوژی این فرصت را به خریداران می‌دهد که با دید بهتری با توجه به خانه خود مبلمان مناسبی را انتخاب کنند و مبلمان را قبل از خرید به خانه بیاورند.

تکنولوژی واقعیت افزوده، چیزی را به واقعیت محیط می افزاید. از تصویر و صوت تا فیلم و نور و … . چطور؟ به این شکل که با نصب برنامه مشخصی لنز دوربین گجت خود را روی یک آبجکت پیشتر کدگذاری شده می گیرید و چیزی را در همان موقعیت میبینید. در صنعت مبلمان این تکنولوژی اینطور کمک می کند که خریداران می توانند تلفن همراه خود را روی بروشور یک محصول بگیرند و تصویر سه بعدی آن را در هر جایی از منزل که می خواهند ببینند و از تناسب آن محصول با محیط مطمئن شوند. در ایران علاقه مندان به دنیای رسانه و مدیا و همینطور گیمرها خیلی وقت است با این تکنولوژی سر و کار دارند.

 

۲-تکنولوژی تلفن همراه در صنعت مبلمان (Mobile technology)

این روزها ما با نشستن پشت میزهایمان در محل کار و یا در خانه زمان زیادی را در دنیای مجازی می‌گذرانیم. این سبک زندگی تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان را بر این داشته که در کنار شیوه های سنتی به علایق و رفتارهای خریداران نیز توجه کنند. حالا بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تصاویر و ویدئوهای کاملی را در قالب برنامه های موبایلی از محصولات خود به نمایش می گذارند و مخاطبان می توانند از طریق تورمجازی از نمایشگاه مبلمان دیدن کنند.

 

۳- تکنولوژی اینترنت اشیا در صنعت مبلمان IoT (Internet of Things)

اینترنت اشیاء در حقیقت تکنولوژی جدیدی است که می‌توان آن را در صندلی‌ها، میز، تختخواب، سیستم روشنایی، تهویه، فضاهای آشپزخانه و … مشاهده کرد. استفاده هر چه بیشتر از اینترنت اشیاء در مبلمان خانه ها را به سمت هوشمند شدن هدایت می کند. با اینترنت اشیاء این امکان فراهم است که ماشین ماشین را کنترل کند؛ یعنی می توان با تنظیماتی در اپلکیشنی موبایلی که مثل ریموت عمل می کند عملکرد اشیاء را کنترل کرد. مثل وقتی که در حال غوطه ور شدن در خواب هستید و با یک اشاره چراغ ها را خاموش می کنید. بی آنکه از جا برخیزید.

 

۴- تکنولوژی یادگیری ماشین در صنعت مبلمان (Machine learning)

استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین یکی دیگر از فناوری‌های جدید مهندسی و تکنولوژی است که این روزها کاربرد زیادی در فضاهای مختلف دارد و یکی از شش تکنولوژی تأثیرگذار در صنعت مبلمان است. مثالی از تکنولوژی یادگیری ماشین که برای همه آشنا باشد را می توان از اینستاگرام آورد. وقتی با تحلیل الگوریتم رفتارهای شما و فالوورهایتان به شما پیشنهاد می دهد افراد خاصی را در لیست دوستان نزدیک بگذارید، ماشین چیزی را یاد گرفته است.

امروزه کمپانی‌های بزرگ در پروژه های تکنولوژی یادگیری ماشین که شاخه ای از هوش مصنوعی است سرمایه‌گذاری می‌کنند. در صنعت مبلمان این شیوه به حفظ ارتباط با مشتریان کمک کرده و می‌تواند نحوه فروش را تغییر دهد. همچنین به تجارت مبلمان کمک می‌کند تا فروشندگان نیازهای مشتریان خود را پیش از آنکه مستقیما از آنها خواسته شود و با توجه به جستجوها و انتخاب های پیشین به راحتی بررسی کنند و پاسخگوی آنها باشند.

۵- تکنولوژی تجارت لمسی در صنعت مبلمان (Touch commerce)

استفاده اصلی از تجارت لمسی این است که به خریداران اجازه می‌دهد تا به راحتی مبلمان مورد نیاز خود را از طریق تلفن همراه خود خریداری کنند. پس از پرداخت هزینه آن به یک حساب استاندارد، خریداران قادر به خرید مبلمان‌ انتخاب شده تنها با لمس تلفن‌های همراه خود با یک اثر انگشت هستند.

۶- تکنولوژی واقعیت مجازی در صنعت مبلمان (Virtual reality)

چند لحظه به این فکر کنید که قبل از طراحی مبلمان و دکوراسیون خانه خود به صورت واقعی بتوانید دکوراسیون و مبلمانی که دوست دارید را در فضا تجسم کنید و بعد در آن فضای طراحی شده ذهنی خود قرار بگیرید و از همه زوایا آن را بررسی کنید. امروزه واقعیت مجازی این رویای شما را به واقعیت تبدیل کرده است.

با وجود اینکه واقعیت مجازی نقش مهمی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای دارد، اما این تکنولوژی در حال حاضر توسعه و پیشرفت کرده است و آن را می‌توانیم در صنعت مبلمان مشاهده کنیم. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ مبلمان واقعیت مجازی را در حوزه خود وارد کرده‌اند تا بتوانند طراحی‌های خود را پیش از اجرا به مشتریان خود نشان دهند و همچنین در راستای بهینه‌سازی تلاش‌های بازاریابی و فروش خود به کار گیرند.

در نهایت: دانستن آنچه که مشتریان می‌خواهند مهم است

یکی از روش‌های هوشمندانه برای موفقیت در صنعت مبلمان این است که بدانیم مشتریان واقعاً چه می‌خواهند. رشد زیاد اینترنت باعث شده است که به صاحبان کسب‌ و کار یک فرصت عالی برای جمع‌آوری داده‌های دقیق در مورد آنچه که مشتریان در حال حاضر به دنبال آن و در حال جستجو هستند بدهد. این اطلاعات توسط بسیاری از شرکت‌های مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به درک صحیحی از نیازهای مشتریان خود برسند.

Skip to content